رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب خبر داد؛

کشف بیش از ۳۲ میلیون کالای قاچاق در سال ۱۳۹۹/ دستگیری بیش از پنج هزار نفر

سرهنگ ولیپور گودرزی از کشف بیش از ۳۲ میلیون کالای قاچاق در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۵۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ - 17May 2021

کشف بیش از ۳۲ میلیون کالای قاچاق در سال ۱۳۹۹/ دستگیری بیش از پنج هزار نفربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «علی ولیپور گودرزی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه) در پلیس امنیت اقتصادی فاتب برگزار شد، درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی و وظایف آن، اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی علی‌رغم اینکه پلیسی نوپاست با ماموریت‌هایی که انجام داده، توانسته تاثیرات زیادی در بازار داشته باشد.

وی ادامه داد: مبارزه با جرائم اقتصادی، زمین‎‌خواری، رصد بازار‌های سرمایه، نظارت بر تسهیلات بانکی، دستگیری بدهکاران بانکی و مبارزه با قاچاق کالا از جمله وظایف این پلیس است.

سرهنگ گودرزی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۲ میلیون کالای قاچاق و دو میلیون لیتر سوخت کشف و پنج هزار و ۲۰ نفر متهم کالای قاچاق دستگیر شدند؛ همچنین ۴۰۰ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف و پنج هزار پرونده برای متهمان تشکیل شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ کشفیات ما نسبت به سال ۱۳۹۸، ۸۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب گفت: کنترل اطلاعات و ضربه به شبکه‌های محل دپوی کالای قاچاق، رصد هوشمند محموله‌ها و ترانزیت‌های جاده‌ای و راه‌اندازی پلیس گمرک تهران از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس در سال ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه دو هزار انبار هدف در تهران وجود دارد، اظهار کرد: در سال گذشته هزار انبار شناسنامه‌دار شدند و این کار برای سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

سرهنگ گودرزی گفت: ارزش کالای قاچاق و فراورده‌های نفتی کشف شده در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب با بیان اینکه طرح‌های کشف کالای قاچاق به صورت هفته‌ای در سراسر تهران انجام می‌شود، گفت: در دو ماهه گذشته حدود یک میلیون و ۷۴۱ هزار قلم کالای کشف شده است؛ همچنین ۱۳۰ هزار لیتر فرآورد‌های نفتی کشف شده و در همین راستا ۱۷۰ نفر متهم دستگیر شده است.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: اموال کشف شده نسبت به دو  ماهه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته و ارزش اموال کشف شده ۸۷۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ متهم که در سال‌های قبل اقدام‌ به ثبت شرکت‌های سوری کردند دستگیر شدند و به دادسرای ویژه اقتصادی معرفی شدند.

سرهنگ گودرزی افزود: در سال گذشته در حوزه دستگیری دلالان بازار ارز و معاملات فردایی برخورد قضایی خوبی با این متهمان صورت گرفت و امروز در زندان هستند.

وی با بیان اینکه در مکان‌هایی که خرید و فروش ارز صورت می‌گیرد پایش تصویری صورت می‌گیرد، گفت: خرید ارز باید از صرافی‌های مجاز صورت گیرد که در صورت مشکل پاسخگوی مردم باشند.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه در حوزه برخورد با پرونده‌های اقتصادی وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی ورود کرده است، گفت: برخورد خوبی با متهمان اقتصادی شده که بازدارنده بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: در بحث پرونده‌های زمین‌خواری اشراف کامل داریم، در یکی دو هفته گذشته باند شش نفره در رابطه با زمین‌خواری بازداشت شدند که حدود ۲۰۰ جلد سند دفترچه‌ای از این افراد کشف شده، این متهمان، با جعل مهر‌های ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری، مکانی را برای جعل اسناد درنظر گرفته و تمام تجهیزات لازم را داشتند، این متهمان به بزه خود اعتراف کردند، بیشتر این زمین‌خواری‌ها در غرب تهران صورت گرفته بود البته با کشف پرونده، از ادامه اقدامات این متهمان و کلاهبرداری بیشتر آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه هموطنان باید برای خرید و فروش رمزارز‌ها به صرافی‌هایی مراجعه کنند که بانک مرکزی آن‌ها را تعیین کرده و عملاً مجوزی برای این کار صادر نشده است، اظهار داشت: استخراج بیت‌کوین غیر قانونی است و با افرادی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: از ابتدای سال جاری در تهران، برای ۱۰ نفر به دلیل استخراج غیر قانونی بیت‌کوین پرونده تشکیل شده، این افراد این کار را در مزارع یا ساختمان‌های مسکونی انجام می‌دادند.

وی بیان کرد: هر کاری باید ضمانت اجرایی داشته باشد، در بازار سرمایه کشور خودمان، اگر تخلفی روی دهد، آن تخلف قابل پیگیری است، یکی از موضوعات پیگیری شده توسط ما رصد بازار سرمایه بوده و احقاق حق در این رابطه انجام می‌شود، اما مبنای معاملات ارز دیجیتال در خارج از کشور است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ممکن است سرمایه‌گذاران در این حوزه، در مدت کوتاهی سودی کنند، اما احتمال از دست رفتن مال آن‌ها نیز زیاد است.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم هموطنان به دلیل عدم اشراف موجود، در بازار رمزارز‌ها سرمایه‌گذاری نکنند و پول‌های خود را در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارز‌ها ندارند، اما تعدادی از صرافی‌ها با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دهند، اما هنوز مجوزی برای معاملات ارز‌های دیجیتال در کشور صادر نشده است البته به دنبال هدفمند و قانونمند کردن این کار هستند.

وی عنوان کرد: اگر فردی در این بازارها، سرمایه خود را از دست دهد، کسی پاسخگو نیست و ضمانت اجرائی ندارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار