فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد؛

لزوم استفاده از فضای مجازی برای بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: با توجه به تجارب بدست آمده از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در دوران شیوع ویروس کرونا، لازم است با استفاده از بسترهای مختلف از جمله فضای مجازی و رسانه در راستای بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر که نقطه عطفی در دفاع مقدس به شمار می‌رود، بهره برد.
کد خبر: ۴۵۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ - 17May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای راهبردی و کمیته پیشکسوتان جهاد و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با هدف هم‌اندیشی در خصوص برگزاری مراسم تجلیل و تکریم پیشکسوتان به مناسبت سوم خرداد به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سایر اعضا در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت به‌عنوان یکی از ساختارهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس به دنبال آن است تا جامعه فرهیخته و اثرگذار پیشکسوتان دفاع مقدس فراموش نشوند و یا مورد غفلت قرار نگیرند و در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: در اجرای مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچون تدوین آثار ادبی و دانشنامه دفاع مقدس، تولیدات هنری و فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ای، پیشکسوتان جهاد و مقاومت نقش تعیین کننده‌ای دارند.

این مسئول تصریح کرد: در سال گذشته، نقطه اوج برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشکسوتان جهاد و مقاومت در آغازین روز از هفته دفاع مقدس بود که با هدف تکریم این عزیزان در سراسر کشور انجام گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نقش‌آفرینی پیشکسوتان جهاد و مقاومت در نشر ارزش‌های دفاع مقدس، یکی از دغدغه‌های جدی و اولویت‌های اساسی اداره‌کل حفظ استان، توجه به پیشکسوتان دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت آنان است. هر چند دستگاه‌های اجرایی و ساختارهای استانی به این موضوع توجه دارند، اما نقش اداره‌کل در این زمینه هدایت کلی و انسجام‌بخشی است.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: سال گذشته برای پیشکسوتان دفاع مقدس سال پرتوفیقی بود؛ بر همین اساس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دنبال آن است تا از بسترهای ایجاد شده در چهلمین سالگرد دفاع مقدس که باعث رونق بخشیدن به گرامیداشت این حماسه جاوید شده در جهت تقویت برنامه‌های چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس استفاده کند.

وی در ادامه به فرارسیدن سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تجارب بدست آمده از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی با در نظر گرفتن محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، لازم است با استفاده از بسترهای مختلف از جمله فضای مجازی و رسانه در راستای بزرگداشت این حماسه ملی که نقطه عطفی در دفاع مقدس به شمار می‌رود بهره برد و نباید گذاشت که این حماسه عظیم کمرنگ شود.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمی محدود با هدف تجلیل از حماسه‎‌آفرینان نیروهای مسلح، جهاد سازندگی و بسیج که در خلق حماسه سوم خرداد نقش داشتند و دیدار و عیادت از پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پاسداشت سالروز فتح خرمشهر پیش‌بینی شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ارائه کرد و گفت: عملیات عمرانی احداث ساختمان جبهه مقاومت اسلامی 90 درصد پیشرفت داشته که بخشی از آن در خرداد سال­جاری افتتاح خواهد شد. پارکینگ ضلع شرقی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر به بهره‌برداری خواهد رسید که از طریق این پارکینگ و محوطه‌سازی در این بخش دسترسی‌ها به مرکز فرهنگی تقویت خواهد شد.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: عملیات محوطه‌سازی مرکز فرهنگی نیز تا پایان شهریور به پایان خواهد رسید که به منظور ایجاد جاذبه برای بازدیدکنندگان با هماهنگی‌های صورت گرفته با یگان‌های نیروهای مسلح مقرر شده بعد از اتمام محوطه‌سازی، چیدمان تجهیزات نظامی انجام خواهد گرفت.    

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تداوم عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای اسلامی شهر مشهد به منظور تداوم عملیات عمرانی در سال‌جاری، اعتباری تخصیص داده شده که این اقدام باعث خواهد شد که عملیات عمرانی همچون سال گذشته با قوت ادامه داشته باشد.

وی در پایان ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان را ضروری دانست و گفت: در 30 نقطه از استان خراسان رضوی برای احداث یادمان شهدای گمنام اقدام خاصی انجام نشده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، از محل منابع استانی تأمین اعتبار شد که امیدواریم با در اختیار قرار دادن اعتبار فوق نسبت به احداث یادمان‌ شهدای گمنام در این نقاط اقدام مؤثری صورت گیرد.

در این نشست اعضا ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیشنهادات خود را در خصوص گرامیداشت هر چه بهتر سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار