رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس:

فلسطین تنها نیست

هنیه تأکید کرد که اراده و قدرت ایستادگی نیرو‌های مقاومت فلسطینی بیش از آن چیزی است که اسرائیل گمان می‌کند.
کد خبر: ۴۵۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ - 17May 2021

فلسطین تنها نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگویی تحولات روز‌های اخیر را نقطه عطف مهمی در جنگ فراگیر و بی‌پایان برای بازپس گیری حقوق ملت فلسطین دانست و اظهار داشت: جنگ فلسطین حامل مطالبه‌ای خاص نوار غزه نیست بلکه جنگی برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی است.

هنیه افزود که امروز همه دنیا فهمیدند که قدس با حالت نمادین و قدسی‌اش برای مسلمانان و مسیحیان عنوان اصلی جنگ فلسطینیان و همه آزادگان جهان با اشغالگران است.

هنیه گفت، جهان دید که ما چه امکانات نظامی گسترده‌ای در غزه داریم و چگونه می‌توانیم رژیم غاصب را از کار بیندازیم و اکثریت ساکنانش را مجبور به خانه‌نشینی کنیم و فرودگاه‌ها و بندر‌ها آن را تعطیل کنیم و این توان نظامی امروز به اعتبار راهبردی پروژه ملی فلسطین که قدس قلب تپنده آن است تبدیل شده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد که امروز دیگر همه در امکان همزیستی اشغالگر غاصب با ملتی سرکوب شده که اراضی‌اش به اشغال درآمده به تردید افتاده‌اند و افزود که واکنش‌های جهانی هم نشان داد که فلسطینیان نیز در این جنگ تنها نیستند و در سراسر جهان عرب و جهان اسلام یاران و همراهان بسیاری دارند.

او تأکید کرد که این اعتبار راهبردی باعث می‌شود که جهان عرب و جهان اسلام پویایی خود را بازیابد و تلاش‌های خود را به همکاری همه آزادگان جهان برای احیای مسئله قدس به‌عنوان یک مسئله رهایی بخشی ملی از سر گیرد.

هنیه افزود که جهان و به‌خصوص آمریکا باید درک کنند که چه می‌گذرد و دریابد که از این به بعد باید طور دیگری با ملت فلسطین تعامل کند و حتی مجبور خواهد بود که مستقیم با نیرو‌های مقاومت به‌عنوان یک جنبش رهایی بخش ملی وارد همکاری شود و برچسب "تروریستی" را از آن بردارد؛ بنابراین گزارش، هنیه درباره تلاش‌های سیاسی برای توقف تنش‌ها گفت که تماس‌هایی از جانب مصر و قطر و سازمان ملل و روسیه گرفته شده و ما به همه گفته‌ایم که علت حوادث اخیر برنامه دشمن در یهودی سازی قدس و آواره کردن فلسطینیان در مناطق مقدس و تکرار حملات به مسجد الاقصی است.

وی افزود که به همه توضیح داده جنگ را دشمن آغاز کرد و نیرو‌های مقاومت به راه‌حلی که متناسب با فداکاری‌های ملت فلسطین و قهرمانی نیرو‌های مقاومت نباشد رضایت نخواهد داد.

هنیه افزود که این تحولات نشان داد گزینه مقاومت تنها گزینه‌ای است که برای آزادسازی و بازیابی حقوق ملت فلسطین نتیجه می‌دهد و وقت آن رسیده که منطق مذاکره و تفاهم و هماهنگی امنیتی با اشغالگران را کنار بگذاریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار