وداع با پنج تن از والدین شهدا در ۲ روز گذشته

در دو روز گذشته پنج تن از والدین شهدا دار فانی را وداع گفتند.
کد خبر: ۴۵۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 18May 2021

وداع با پنج تن از والدین شهدا در ۲ روز گذشتهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، طی چند روز گذشته تعدادی از والدین شهدا به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفته و به فرزند شهیدشان پیوستند.

کربلایی «حسین زمانی علی‌آبادی» پدر شهیدان والامقام «حاج یعقوب و محمد زمانی علی‌آبادی»، شامگاه یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، در ۸۸ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

پیکر مطهر این پدر گرانقدر امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ ساعت ۹ صبح تشییع و در قطعه ایثارگران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

شهید «محمد زمانی علی‌آبادی»، یکم اردیبهشت ۱۳۴۳، در شهرستان اصفهان چشم به جهان گشود. سال ۶۴ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و سرانجام نهم بهمن ۶۵، در شمال شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد.

شهید «یعقوب زمانی علی‌آبادی»، سال ۱۳۶۰ در منطقه بستان براثر انفجار مین از ناحیه هر دوپا مجروح و به درجه جانبازی نائل شد. این جانباز ۷۰ درصد عزیز سرانجام ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مقام شهادت نائل آمد.

مادر و همسر شهیدان «منوچهر و علی مردانی مرجانی» آسمانی شد. شهید گرانقدر «علی مردانی مرجانی» در سال ۵۹ و در منطقه قصر شیرین در اثر اصابت گلوله دشمن بعثی به شهادت رسید.

همچنین شهید والامقام «منوچهر مردانی مرجانی» نیز در سال ۶۱ در منطقه گور سفید گیلان غرب بر اثر برخورد با مین به جای مانده از رژیم بعث عراق به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

«قدیرعلی امیریوسفی» پدر شهیدان والامقام «مهدی و علیرضا امیریوسفی» پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندانش در ۹۳ سالگی ندای حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این پدر فداکار در جوار مزار شهیدانش در قطعه والدین گلزار شهدای امامزاده سیدمحمد (ع) خمینی‌شهر به خاک سپرده شد.

شهید «مهدی امیریوسفی» دوم فروردین ۱۳۴۲ در خمینی‌شهر از توابع استان اصفهان دیده به جهان گشود. به عنوان بسیجی عازم جبهه شد و در پنجم اسفند ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی خیبر جزیره مجنون مفقودالاثر شد. سرانجام پیکر مطهرش پس از ۱۳ سال در ۲۷ دی ۱۳۷۵ تفحص و در گلزار شهدای امامزاده سیدمحمد (ع) به خاک سپرده شد.

شهید «علیرضا امیریوسفی» نیز ۲۰ بهمن‌ ۱۳۴۶ در خمینی شهر متولد شد. وی ۲۰ دی‌ ۱۳۶۵ به عنوان پاسدار وظیفه در منطقه عملیاتی کربلای ۵ شلمچه به آرزوی همیشگی خود یعنی شهادت دست یافت.

«خدیجه دلاور»، مادر شهیدان والامقام «علی و محمدباقر فراست» از شهدای استان اصفهان در دفاع مقدس، پس از سال‌ها تحمل دوری فرزندان، دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «علی فراست» سال ۱۳۳۸ در روستای فیلاخص از توابع گلپایگان در استان اصفهان دیده به جهان گشود. وی در سال ۵۹ به عضویت سپاه پاسداران درآمد؛ در صف نیرو‌های شهید دکتر چمران قرار گرفت و سرانجام در تاریخ ۱۵ تیرماه سال ۱۳۶۰ در منطقه دهلاویه مفقود شد.

برادر او شهید «محمدباقر فراست» نیز سال ۱۳۴۵ در روستای فیلاخص به دنیا آمد و با توجه به روحیه انقلابی بالایش در جنگ تحمیلی شرکت کرد و به عنوان نیروی تک تیرانداز خدمت کرد. سرانجام هم در ۱۵ آبان ۶۲ در عملیات والفجر ۴ به فیض شهادت نائل آمد.

مرحومه فاطمه حسینی مادر شهید محمد دهقانی در سن ۸۲ سالگی و بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

شهید محمد دهقانی در سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شرهانی بر اثر اصابت ترکش خمپاره جاویدالاثر شد و سرانجام پیکر پاک و مطهر شهید در سال ۱۳۹۵ پس از ۲۸ سال دوری به زادگاهش بازگشت و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها