فتح خرمشهر، فتح خون/ دلنوشته؛

داستان خون جگر خوردن برای آزادی خرمشهر از یاد نخواهد رفت

«منصور طیوری» در دلنوشته خود آورده است: داستان خون جگرخوردن از زمان از دست دادن «عروس بحر» در چهارم آبان سال ۱۳۵۹ تا شنیدن جمله نشاط انگیز «خرمشهر آزاد شد» در سوم خرداد ۱۳۶۱ فراموش نخواهد شد.
کد خبر: ۴۵۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ - 18May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «منصور طیوری» رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس دلنوشته‌ای به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر به شرح زیر نوشته است.
 
«گویند که سنگ لعل شود در مقام صبر

گفتا آری شود، ولی به خون جگر شود

داستان خون جگرخوردن از زمان از دست دادن «عروس بحر» در چهارم آبان سال ۱۳۵۹تا شنیدن جمله نشاط انگیز «خرمشهر آزاد شد» در سوم خرداد ۱۳۶۱ از یاد نخواهد رفت.
 
در ۵۷۵ روز اشغال خرمشهر قلب ۳۶ میلیون ایرانی در خونین شهر می‌تپید. پنج هزار و  ۳۸ کیلومتر از پاره تن این سرزمین در اشغال دژخیمان بعث در حال زخم خوردن بود و قلب امام سوگوار این شقاومت دشمن. بعثیان گفته بودند «جئنا لنبقی» پس لازم بود عزمی تدارک دیده شود و جهان از فتح خونین شهر در تحیر بماند.

وقتی به مسجد جامع خونبن شهر نگریستم ذوق تمام رزمندگان و ملت ایران را در لبان خندان یک بسیجی که با پای برهنه و شوقی غیر قابل وصف مشغول تی کشیدن بود دیدم و آیه «والا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله بل احیا عند ربهم یرزقون» خیالم را از حضور و نظارت و خوشحالی شهدا راحت کرد.

چهره خندان امام (ره) که برروی لباس هر بسبجی به چشم می‌خورد بی‌جهت نبود. پیام تبریک امام (ره) که سرشار از خوشحالی و محبت بود عمق وجودمان را سیراب کرد. «خدا خرمشهر را آزاد کرد»

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار