فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر خبر داد؛

ثبت ملی ۱۱ اثر حوزه دفاع مقدس خرمشهر در سالروز سوم خرداد

عریضاوی گفت: خوشبختانه در جلسه‌ای که با حضور مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و میراث فرهنگی استان، برگزار شد ۱۱ پرونده‌ای که بخشی از تاریخ دفاع مقدس در آن رخ داده است، بررسی و ثبت ملی شدن هر ۱۱ مورد تأیید قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ - 18May 2021

ثبت ملی شدن ۱۱ اثر حوزه دفاع مقدس در خرمشهر در سالروز سوم خردادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «عبدالامیر عریضاوی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر امروز از برگزاری ویژه برنامه سالروز سوم خرداد در حوزه میراث فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه در جلسه‌ای که با حضور مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و میراث فرهنگی استان، فرمانده پادگان دژ و فرماندار خرمشهر در اداره کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد ۱۱ پرونده‌ای که بخشی از تاریخ دفاع مقدس در آن رخ داده است، بررسی و ثبت ملی شدن هر ۱۱ مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: بزودی در جلسه‌ای که در کشور به همین منظور برگزار می‌شود نیز مرحله نهایی ثبت ملی شدن این ۱۱ پرونده بررسی و در صورت تأیید، کد اختصاصی به آنها داده شود.

عریضاوی گفت: پادگان دژ، مسجد سید الشهدا، مدرسه دریابد رسایی، مدرسه ولی‌عصر (عج)، کتابخانه مرکزی خرمشهر، مسجد انگالی‌ها، انبار قدیم گمرک، میدان مقاومت، اولین خاک‌ریز دفاع مقدس، درب مسجد صاحب الزمان و درب مسجد جامع ۱۱ موردی بودند که در مرحله استانی، ثبت ملی شدنشان تأیید شده است.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر بیان داشت: این پرونده‌ها با همکاری مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، پادگان دژ و کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی در مدت هشت ماه آماده شده و مستندات واجد شرایط بودن آنها که شامل تصاویر، خاطرات رزمندگان و دیگر مستندات است نیز در این مدت جمع آوری شد.

وی ثبت ملی شدن این آثار را اقدامی در راستای حفظ آنها دانست و متذکر شد: وقتی این اماکن و آثار مقدس ثبت ملی می شوند، تحت حمایت قانون قرار می‌گیرند و هرگونه دخل و تصرف در آن باید با مجوز میراث فرهنگی انجام شود.

به گزارش دفاع پرس، اکنون در خرمشهر ۱۴ اثر ثبت ملی شده وجود دارد که هشت اثر در فهرست آثار دفاع مقدس و شش اثر در فهرست آثار تاریخی قرار گرفته‌اند و با ثبت شدن این ۱۱ اثر، شمار آثار ثبت ملی شده در این شهرستان به ۲۵ اثر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار