سردار اسلامی:

سمن‌ها و تشکل‌های ایثارگری استان البرز ساماندهی می‌شوند

سردار «اسلامی» از ساماندهی سمن‌ها و تشکل‌های ایثارگری استان البرز خبر داد و گفت: سمن‌ها و تشکل‌های ایثارگری باید با اخذ مجوز از استانداری و موافقت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۴۵۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 19May 2021

سمن‌ها و تشکل‌های ایثارگری استان البرز ساماندهی می‌شوندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در نشست با دکتر بیننده، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز که صبح امروز پیرامون ساماندهی تشکل‌ها و سمن‌های ایثارگری استان برگزار شد، گفت: این مجموعه‌ها که در سراسر کشور در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت فعالیت می‌کنند زیرمجموعه ستادکل نیروهای مسلح و به تبع آن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه در استان‌ها نیز ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت نظارت بر این تشکل‌ها و سمن‌ها را بر عهده دارند، عنوان کرد: هدف از تشکیل این مجموعه‌ها، پیگیری و هماهنگی ترویج بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بین آحاد مردم توسط ایثارگران و نیز ساماندهی و مطالبه‌گری در حوزه ایثارگران است. موضوعات و حق و حقوق‌هایی در استان وجود دارد که ایثارگران در آن‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند. به عنوان مثال ابلاغیه‌ای داریم که 25 درصد از پرسنل ادارات و نهادها را باید ایثارگران تشکیل دهند درحالی‌که امروز در بسیاری از ادارات این آمار دو درصد هم نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز بیان داشت: فقط دو سمن و تشکل در استان البرز وجود دارند که با اخذ مجوز قانونی از استانداری در حال فعالیت هستند و بالغ بر 80 تشکل نیز بدون اخذ مجوز از استانداری و نظارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال فعالیت هستند. شاید اثرات غیرمستقیم دفاع مقدس و ایثار و مقاومت و فعالیت‌هایی که در این راستا در سراسر دنیا در حال انجام است کمتر از اقدامات دولت نباشد.

در این جلسه مقرر شد از این پس، بعد از مراجعه سمن‌ها و تشکل‌های ایثارگری به استانداری جهت اخذ مجوز، استعلام‌های لازم از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اخذ شود تا این اداره‌کل پس از بررسی‌های موردنیاز و در صورت تأئید فعالیت مجموعه موردنظر، موافقت خود را به استانداری اعلام و استانداری نسبت به صدور مجوز اقدام کند. به گفته سردار اسلامی در‌صورتی‌که این سمن‌ها بدون نظر و موافقت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس شروع به فعالیت کنند، این مجموعه از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار