ناوگروه هفتاد و ششم «نداجا» راهی آب‌های آزاد شد

ناوگروه هفتاد و ششم نداجا متشکل از ناو پشتیبانی رزمی بالگردبر خارک و ناوشکن البرز امروز برای انجام مأموریت آموزشی- اطلاعاتی- رزمی راهی آب‌های آزاد شد.
کد خبر: ۴۵۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸ - 19May 2021

ناوگروه هفتاد و ششم نیروی دریایی ارتش راهی آب‌های آزاد شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم «جلیل مقدم» جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در آیین بدرقه ناوگروه هفتاد و ششم آموزشی- اطلاعاتی- رزمی نداجا اظهار داشت: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود کمبود‌ها و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی مقتدرانه و استوار ایستاده و با تبدیل تهدید‌ها به فرصت خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: بهترین گواه این، دستاورد‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند ماه اخیر است که جهان شاهد آن‌ها بوده است.

امیر مقدم اضافه کرد: این مجد و عظمت آسان به دست نیامده و دلاورمردان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایثار، توکل و ازخودگذشتگی و ایمان به یاری پروردگار حرکت کرده و به یاری خداوند توانسته‌اند اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بکشند.

جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی نوشهر که دوره کارورزی خود را در این ناوگروه انجام می‌دهند، گفت: در این پیشه باید عاشق بود و عشق به میهن موتور محرک برای رسیدن به اهداف باشد.

امیر مقدم تاکید کرد: امروز این عشق در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران موج می‌زند که بدون آن امکان اعزام نیرو به آب‌های دوردست وجود نداشت.

وی از دانشجویان حاضر در ماموریت آموزشی- اطلاعاتی- رزمی هفتاد و ششم خواست تمام تلاش خود را برای فراگیری اندوخته‌های مربیان بکار گیرند و به آنان گفت: تمام تلاش خود را برای کسب تجریه بکار ببرید تا در زمانی که امانت ملی میهنی حفاظت از منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران به شما سپرده شد بتوانید به خوبی از اندوخته‌های خود بهره‌برداری کنید و در مسیر تعالی گام بردارید.

جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نداجا افزود: راهبرد علم مبتنی بر عمل همراه با خلاقیت مسیر تعالی را سهل الوصول خواهد کرد، سعی کنید با دریا انس و الفت بگیرید و نهایت بهره را از این سفر ببرید.

امیر مقدم با اشاره به بیاینه گام دوم انقلاب اظهار داشت: جوانان مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند که پرچمدار افتخار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک خواهند شد و در راه حفظ و ادامه راه شهدا برای رسیدن به اهداف نظام اسلامی بایستی بسیار کوشا باشند.

وی خطاب به دانشجویان تاکید کرد: اگر به دانش تخصصی دریا مسلط نشوید، دیگران وارد حریم شما می‌شوند و اگر توانمند نبودید در حریم شما باقی می‌مانند و این ماندن را حق مسلم خود دانسته و مقابله با آن را رفتار غیر حرفه‌ای قلمداد می‌کنند.

جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نداجا با اشاره به اعزام ناوگروه هفتاد و ششم به ماموریت آب‌های آزاد و بین المللی بیان کرد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های دوردست و بین المللی دست بلند ولایت در اقیانوس‌ها هستند و این ناوگروه ماموریت آموزشی، اطلاعاتی و رزمی برعهده دارد.

امیر مقدم عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در آب‌های آزاد حضور دارد و در دفاع از ناوگان دریایی خود حضور فعال خواهد داشت و از منافع و منابع کشور حراست و پاسداری می‌کند، همچنین این حضور مستمر و مستقل خواهد بود.

وی افزود: حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها برای کشور‌های مستقل الهام‌بخش و امیدآفرین است و پیام آن برای کشور‌های مستکبر این است که ناوگان نظامی ایران اسلامی هر زمان و هرجا نیاز باشد، حضور خواهد داشت.

جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد موجب افزایش قدرت و توانایی ایران اسلامی خواهد شد و هم‌اکنون ۲ ناوگروه در آب‌های دوردست حضور دارند.

امیر مقدم اظهار داشت: هم‌اکنون یک ناوگروه در شمال اقیانوس هند و ناوگروه دیگر در دریای سرخ مشغول حفاظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران و خطوط کشتیرانی کشور در برابر ناامنی‌های هدفمند استکبار جهانی هستند.

جانشین فرمانده منطقه یکم امامت نداجا اظهار داشت: در اول خرداد یک ناوگروه برای جایگزین شدن با ناوگروهی که در دریای سرخ مشغول انجام ماموریت از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران است اعزام می‌شود و حتی یک روز وقفه در حفاظت از منابع و منافع نظامی اسلامی در آب‌های بین المللی ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها