حضور حداکثری، اقتدار ملی/ معاون هماهنگ کننده دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین:

رعایت اخلاق انتخاباتی، شامل تمام مولفه‌های انتخابات است

سرهنگ «حسینی» گفت: اخلاق انتخاباتی تمام مولفه‌های انتخابات از جمله مشارکت حداکثری، آرامش و سلامت در انتخابات، قانون گرایی، رقابتی و اخلاقی بودن، اصلح گزینی را در بر می گیرد.
کد خبر: ۴۵۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ - 19May 2021

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ «کاظم حسینی» معاون هماهنگ کننده دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین، اظهار داشت: مردم اگر از رعایت قوانین، اخلاق مداری و حفظ منافع ملی در انتخابات اطمینان داشته باشند، قطعا در تعیین سرنوشت کشور مشارکت حداکثری خواهند داشت.

وی عنوان کرد: داوطلبان انتخابات و هواداران آنها باید توجه داشته باشند، اسلام، دین مکارم اخلاقی است و اگر تلاش می‌کنیم خود را پیرو این مذهب آسمانی معرفی کنیم باید رعایت مکارم اخلاقی را مدنظر قرار دهیم.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دین اسلام را در بعد احکام، اخلاق و عقاید خلاصه کنیم، نقش اخلاق بسیار پررنگ است، از این رو در شرایط امروز کشور با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شاید یکی از مهمترین مباحث از نظر مردم و دین، رعایت اخلاق انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی مهمترین نیاز امروز در رقابت بین کاندیداها است، افزود: مردم امروز با دقت، کوچکترین واکنش ها را رصد می‌کنند و به مسائل مختلف انتخاباتی از قبیل وعده های غیرواقعی و دروغ، غیبت، تهمت، افترا، تخریب، بزرگ نمایی مشکلات، اسراف در تبلیغات و خریداری رای بسیار توجه دارند.

حسینی گفت: انجام این امور در انتخابات می‌تواند آسیب زیادی به اعتماد عمومی وارده کرده و مردم را نسبت به برگزاری انتخابات سالم مردد سازد.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به انتخابات تراز نظام اسلامی، تصریح کرد: مشارکت حداکثری، آرامش و سلامت در انتخابات، قانون گرایی، رقابتی و اخلاقی بودن، اصلح گزینی و فراگیری از ویژگی های انتخابات در تراز انقلاب است.

این مسئول افزود: در بخش قابل توجهی از این مولفه‌ها ردپای اخلاق انتخاباتی مشاهده می شود، چرا که این مهم باید در سطوح مختلف رقابت های انتخاباتی از تبلیغات، مناظرات و گفت و گوها، مصاحبه با اصحاب رسانه و جراید و یادداشت‌ها و تحلیل‌ها رعایت شود، در غیر این صورت می‌تواند زمینه سقوط، ضعف و انحطاط در جامعه اسلامی را فراهم آورد.

مردم فریب شعارهای جذاب انتخاباتی را نخورند

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم فریب شعارهای جذاب انتخاباتی را نخورند، ابراز داشت: مردم در انتخابات به کسانی رای دهند که دارای کارآمدی و تخصص باشند.

وی اضافه کرد: توصیه ما در این شرایط این است که هواداران مراقب باشند علاقه مندی و طرفداری از فرد یا گروه خاصی نباید موجب اصطکاک و اغتشاش آفرینی در جامعه شود.

این مسئول گفت: اخلاق انتخاباتی حکم می‌کند ایجاد فضایی پویا در عین آرامش، پرهیز از عملیات های روانی و تنش‌زایی در جامعه، شرط و اصل کلی در رقابت های انتخاباتی باشد.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین همچنین به زیاده روی در تبلیغات و اسراف در هزینه کردها اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در تبلیغات و انصاف در گفتار، دوری از تهمت و پرهیز از وعدهای توخالی، اجتناب از شعار زدگی و اختلافات و دوری از فریبکاری توصیه‌های جدی به کاندیداهاست و هواداران نیز وظیفه دارند با توجه به این مسائل در انتخاب فرد اصلح با دقت نظر اقدام کنند.

حسینی خاطر‌نشان کرد: اخلاق انتخاباتی، تنها توصیه ما به کاندیداها نیست بلکه هواداران نیز باید خود را موظف به رعایت این اصل بدانند و از شتاب زدگی‌ها در تصمیمات، پیروی کورکورانه از احزاب، گروه‌ها و نامزدها و هتک حرمت‌ها پرهیز کنند و به ایجاد فضایی سالم و آرام کمک کنند.

وی با بیان اینکه مردم در درجه اول باید خودشان تحقیق و بررسی کرده و از کاندیداها شناخت پیدا کنند، ادامه داد: اگر در این مسیر موفق نشدند، می‌توانند با افرادی که اعتماد دارند و اهل تفکر هستند برای انتخاب کاندیدای اصلح مشورت و گفت‌و‌گو کنند.

این مسئول متذکر شد: امروز کاندیداها نیز به خوبی می‌دانند که مردم کوچکترین تحرکات آنها را زیر نظر دارند و رعایت نکردن اخلاق انتخاباتی در نهایت به ضرر خودشان تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار