فتح خرمشهر، فتح خون/ سردار سرتیپ دوم «رفیعی آتانی»:

تفکر سلیمانی‌ها آزادی خرمشهر را رقم زد

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز، خرمشهر، حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی را سه ضلع نماد مقاومت ایران برشمرد و گفت: تفکر سلیمانی‌ها و همراهان و دوستانش آزادی خرمشهر را رقم زد.
کد خبر: ۴۵۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 19May 2021

خرمشهر، حاج قاسم و حاج احمد کاظمی، سه ضلع نماد مقاومت ایران هستندسردار سرتیپ دوم پاسدار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز دفاع مقدس به ویژه غرورآفرینان آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس در مقطعی از دوران دفاع مقدس شکل گرفت که پیروزی چندانی را به دست نیاورده بودیم، اما با تغییر مدیریت و فرماندهی جنگ موفق به اجرای این عملیات بزرگ و پیروزمندانه شدیم.

وی ادامه داد: در آن روزها تفکرات کشور و منطقه این بود که جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمن موفق نخواهد شد و صدام عفلقی با پشتیبانی قدرت‌های بزرگ توانسته بود موقعیت راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران را به تصرف خود درآورد که این موضوع، نقطه ثقل شکل‌گیری عملیات آزادسازی خرمشهر بود.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در خصوص اتفاقات رخ‌داده در جبهه خودی بیان داشت: عملیات‌های کوچک و محدودی از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس اجرا شده بود که دستاورد بزرگی را در میدان نظامی برای ایران به دنبال نداشت، اما یک تغییر اساسی اتفاق افتاد و آن‌ هم بروز تفکر انقلابی و جهادی فرزندان امام (ره) در دفاع مقدس بود.

سردار رفیعی آن زمان را مقطع بروز خلاقیت و مدیریت جهادی و نگاه حزب الهی بچه‌های انقلابی در جنگ دانست و افزود: سرلشکر حسن باقری نابغه نظامی ایران، نماد بچه‌های انقلابی با نگاه حزب الهی است که طراحی عملیات بزرگ بیت المقدس با محوریت وی و دوستان نزدیکش صورت گرفت و موفق شدیم با انجام عملیاتی بزرگ در منطقه‌ای وسیع، دشمنان از جمله صدام و پشتیبانان او را منهدم و بخش اعظمی از کشور ایران که در اشغال آن‌ها بود را آزاد کنیم.

این مسئول با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام‌نشدنی است، اضافه کرد: در هر مقطعی می‌توانیم از این صندوقچه اسرار استفاده کنیم. باور به جوانان و جریان انقلابی و میدان دادن به آن‌ها، نگاه جهادی در جنگ و اعتقاد به توان و ظرفیت داخلی مهم‌ترین عواملی بودند که موجب شکست بن‌بست جنگ، آزادسازی خرمشهر و ماندگاری آن در تاریخ شدند.

وی عنوان کرد: علی‌اکبر ولایتی وزیر امور خارجه وقت در تحلیل دفاع مقدس به خصوص در آن مقطع می‌گوید که تا پیش از عملیات بیت المقدس، در مذاکرات سیاسی و پیگیری‌های حقوقی جهانی برای تحقق اهداف انقلاب، دستمان بسته بود اما پس از فتح خرمشهر، زبان ما گویاتر شد و دنیا حرفمان را شنید تا جایی که غربی‌ها نیز اذعان داشتند که ورق به نفع جمهوری اسلامی ایران و انقلاب برگشت.

سردار رفیعی با بیان اینکه راه نجات کشور این است که بر سر مواضع خود بمانیم، ابراز داشت: بی‌شک، پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات به سبب داشتن روحیه مقاومت که موجب شکست دشمن می‌شود، علت این تغییر بود. ما توانستیم با سربلندی، ایستادگی و مقاومت تمام خواسته‌ها و آرمان‌های انقلاب را به جلو هدایت کنیم. اکنون نیز می‌توانیم با استفاده از دارایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی، گره‌های پیش رو را باز و قله‌های افتخار را فتح کنیم.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز، خرمشهر، حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی را سه ضلع نماد مقاومت ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: تفکر سردار سلیمانی و همراهان و دوستانش این پیروزی بزرگ را رقم زد و دشمنان اسلام و انقلاب در آن مقطع به این نتیجه رسیدند که پشتیبانی از صدام برای تحقق اهداف سیاسی آن‌ها در منطقه نیز بی‌فایده خواهد بود، زیرا صدامی که علیه جمهوری اسلامی تا بن دندان مسلح کرده بودند در مقابل ملت ایران شکست خورد.

وی با تأکید بر اینکه هیچکس حتی آمریکا نمی تواند در مقابل اراده ملت ایران مقاومت کند، گفت: ما با این پیروزی بزرگ توانستیم رهبری امام (ره) و اراده و غیرت ملت ایران را به رخ عالم بکشیم. اکنون نیز باید با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، با نگاه انقلابی و حزب الهی، میدان را برای حضور جوانان و تفکر آن‌ها باز کنیم تا بتوانیم خرمشهرهایی را که در پیش است، یکی پس از دیگری فتح کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار