معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم:

تصمیم‌گیری‌های کشوری اثری مستقیم بر مسئله جمعیت دارد

غفاری گفت: تصمیم‌گیری‌هایی که در سطح کشور گرفته می‌شود، اثری مستقیم بر مسئله خانواده و جمعیت دارد.
کد خبر: ۴۵۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ - 19May 2021

تصمیم گیری‌های کشوری اثری مستقیم بر مسئله جمعیت داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «غلامرضا غفاری» معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری امروز در اختتامیه رویداد مثبت دو که به موضوع جمعیت و خانواده می‌پردازد، اظهار داشت: همه کسانی که در آن‌ها نوعی آینده اندیشی وجود دارد نسبت به آینده ایران دغدغه دارند؛ این آینده اندیشی به فردای کشور موجب می‌شود همه دغدغه‌مندان مسئله جمعیت به آن به عنوان موضوعی اساسی و بنیادین اهتمام داشته باشند.

وی افزود: اگر به گذشته هم رجوع کنیم، هرگاه کشوری و یا تمدنی شکل گرفته یکی از مولفه‌های اساسی آن جمعیت است و حتی زمانی که دفاع از کشور مطرح می‌شود جمعیت نقش مهمی دارد؛ نکته دیگری که در این رابطه اهمیت دارد توزیع جمعیت و پویایی آن در بخش‌های مختلف کشور است.

غلامی ادامه داد: مسئله دیگری که در رابطه با جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد، مهاجرت جمعیتی است که در سن اثر گذاری قرار دارد؛ مهاجرت این بخش از جمعیت می‌تواند بعضا آثار منفی بر توازن جمعیت و رشد کشور داشته باشد؛ در کنار این موضوع باید به مجموعه سیاست‌ها و اقداماتی که از آن‌ها بهره گرفته می‌شود نیز توجه کرد.

وی با اشاره به نقش آموزش و نهاد خانواده بر جمعیت کشور، تصریح کرد: تبلغیات سویی که از سوی بیگانگان در رابطه با جمعیت کشورمان و خانواده مطرح می‌شود باید با اطلاع رسانی درست و صحیح خنثی شود؛ از سوی دیگر در بحث خانوده و جمعیت نباید از تصمیم گیری‌های کلان کشوری هم غافل شد چرا که تصمیماتی که در سطح کشور گرفته می‌شود، اثری مستقیم بر این حوزه دارد.

محسن جهانی معاون فرهنگ سازی دانشجویی بسیج دانشجویی هم در رابطه با رویداد «مثبت دو»، عنوان کرد: همانگونه که در حل مسائل علمی از نخبگان استفاده می‌کنیم، می‌توان از این افراد برای حل مسائل اجتماعی هم کمک گرفت لذا با این نگاه، رویداد «مثبت دو» را آغاز کردیم.

وی افزود: یکی از بحران‌هایی که کشور را تهدید می‌کند، بحران جمعیت است، زیرا در بحران‌های ناشی از جنگ یا بیماری مانند کرونا به لحاظ زمانی بعد از چند سال قابل کنترل هستند، اما رفع بحران ناشی از جمعیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال طول می‌کشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها