فتح خرمشهر، فتح خون/ شهید «اسماعیل فرهی»؛

تنها خط اسلام است كه می تواند محرومان را نجات دهد

«اسماعیل فرهی» از شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر در استان بوشهر در قسمتی از وصیتنامه خود آورده است: تنها خط اسلام است كه می‌تواند قلب محرومان مسلمان را نجات دهد.
کد خبر: ۴۵۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ - 19May 2021

تنها خط اسلام است كه می تواند محرومان را نجات دهد// لطفا عکس را تغییر بدید کشیده شده است.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، «اسماعیل فرهی» از شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر در استان بوشهر در 1366/9/7 در محله «خضر» شهر برازجان از توابع شهرستان دشتستان به دنیا آمد.

پدرش یک کاگر ساده بود و در شرایط سختی زندگی خود را می گذراندند.

اسماعیل در سن هفت سالگی قدم به دبستان گذاشت، دوره ابتدائی را در دبستان روستا و راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه شهید «بهشتی» سپری کرد و در سال 1356 موفق به اخذ دیپلم شد.

فرهی در تابستان و ایام تعطیل به بنایی و کارگری می‌پرداخت تا در امرار معاش کمک پدر باشد. جهت سرنگونی طاغوت فعالیت چشمگیری داشت در کلیه تظاهرات و راهپیمایی‌ها و سخنرانی‌ها که توسط روحانیت متعهد و به فرمان حضرت امام خمینی (ره) صورت می‌گرفت شرکت می‌کرد.

 به امر نماز و روزه بشدت مقید بود، به ولایت فقیه اعتقاد کامل داشت و به امام عشق می‌ورزید پس از پیروزی انقلاب اسلامی  در سال 1358 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب در آمد.

 اسماعیل معتقد بود تنها کسی که می‌تواند حامی مسلمانان و محرومین ایران و جهان باشد امام خمینی (ره) است.

نسبت به شيطان بزرگ آمريكا انزجار و تنفر فوق العاده ای داشت و می گفت: «چون آمريكا از گسترش و صدور انقلاب اسلامی در منطقه وحشت دارد به وسيله صدام خائن اين جنگ را بر جمهوری اسلامی تحميل نموده است، ما ملت ايران و ساير ملل مسلمان جهان بايد با اتحاد و همبستگی دست اين جنايتكاران را قطع كنيم».

در تابستان سال 1360 به جبهه رفت و در عملیات «طريق القدس» شركت کرد و مجروح شد، در تاريخ 1360/11/22 مجدداً يا اصرار خودش عازم جبهه شد.

سرانجام  در عملیات آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس در تاريخ 61/2/10 به فيض عظيم شهادت نائل شد.

وصیتنامه شهید 

«سلام بر شهيدان انقلاب اسلامی كه در اقصی نقاط جهان مظلوميت ملت ايران را فرياد می كشند و متكبران تاريخ را به زانو در آورده اند و با كارهای انقلابی خود بر جان ستمگران تشويش افكنده اند و درود بر خطی كه از چشمه جوشان اسلام سر چشمه می گيرد.

خط امام خطی كه مبارزه با هر چيز بشر كردار انحصار خود دارد و خطی كه به اثبات رسانيده كه تنها اميد مستضعفان جهان و حركت های اسلامی است و تنها اين خط اسلام است كه می تواند نفس اين قلب محرومان مسلمان را نجات دهد.

وصيتم به خواهران عزيزم اين است كه با حجاب باشند كه ای خواهر عزيزم حجاب تو خاری است در چشم دشمن. وصيت می كنم كه اگر شهيد شدم مرا با لباس پاسداری خاك كنيد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها