فتح خرمشهر، فتح خون/ يادداشت

فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود

فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود هر چند خرمشهر ۲ حماسه داشت و یک اسارت ۵۷۵ روزه در دل خود پنهان کرده بود. حماسه اول نیرو‌های کفر ستیز اسلام طی رزم ۳۴ روزه در مقابل لشکریان صدام مقاومت غیر قابل وصف از خود به نمایش گذاشتن حماسه دوم رهایی خرمشهر پس از مدتها اسارت که به خونین شهر مبدل شد.
کد خبر: ۴۵۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲ - 20May 2021

فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود //عکس کشیده شده و اصلاح کنید لطفا///گروه‌ استان‌های دفاع‌پرس‌ - عبدالله ويسی؛ هشت سال دفاع و ایستادگی بی بدیل و پرتوان مردم دلاور ایران اسلامی در برابر هجوم ارتش صدام عفلقی با حمایت و ترغیب جهانیان، سلحشوران ایتن مرز بوم صحنه‌های دل انگیز و ماندگاری را در لوح تاریخ به منصه ظهور کشیدند.

در ساعت ۱۳:۵۰ ظهر مورخه ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ حمله سراسری از زمین و هوا به جمهوری اسلامی با اهداف مشترک اسکبار جهانی و صدام و همراهی ایادیش آغاز شد ولکن آمده بودند که بمانند...، اما چه شد!

غیرتمندان میهن اسلامی به فرمان مولای خویش حضرت امام خمینی (ره) لحظه‌های پر مخاطره و حوداث شگفت انگیزی را به نمایش گذاشتن که قلم و دوربین‌ها ... از وصف و ضبط آن عاجز بودند. حرامیان آمده بودند که بمانند و ایران را تسخیر و حکومت اسلامی را و اهواز را اشغال و اروند رود را به همراه جزایر سه گانه الحاق کنند. هرچند صدام عفلقی خود عروسک خیمه شب بازی بیش نبود لذا گذر از مرز بین المللی و اشغال برای عرصه خاک و سرزمین نبود بلکه ستیز بین عقل و جهل، معروف و منکر بود. حاکمان زر و زور و تزویر از هر سلاحی بهره گرفتند که بتوانند آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی را نابود کنند. غافل از نقش موثر و منحصر بفرد امام خمینی (ره) فرمانده کل قوا، دین ومردم، این سه اصل تاثیر گذار و برتر از همه، اراده حضرت حق را نادیده گرفته بودند.

حکام سر سپرده و هم پیمانان صدام عفلقی به بهانه تصرف اروند رود، تسخیر سه روزه اهواز و سرنگونی حکومت نوپا را طی ۶ روز طراحی کرده بودند. البته بردگی لیبرال‌ها و ملی گرا‌ها و بنی صدر و طرفدارنش (منافقین) در داخل کشور همصدا با متجاوزین به دنبال تضعیف روحیه و حمله به نیرو‌های ارزشی با ایجاد جو ترور و کودتا و تجزیه، ناقوس مرگ را به صدا در آوردند.

فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود هرچند خرمشهر ۲ حماسه داشت و یک اسارت ۵۷۵ روزه در دل خود پنهان کرده بود. حماسه اول نیرو‌های کفر ستیز اسلام طی رزم ۳۴ روزه در مقابل لشگریان صدام مقاومت غیر قابل وصف از خود به نمایش گذاشتن حماسه دوم رهایی خرمشهر پس از مدتها اسارت که به خونین شهر مبدل شد.

این زلزله جندالله بود که در سوم خرداد ۱۳۶۱ خود آرایی کرد و همه را به وجد آورد و امام عزیز بوسه به آن بازوان زد که دست خدا بالای آن بود پس فتح خرمشهر شاهد پس لرزه‌هایی بودیم که صدای خرد شدن حکومت صدام قابل درک بود.

عقب‌نشینی پی در پی مناطق اشغالی و ایجاد تردید در میان حامیان  صدام چه در منطقه و چه در ابعاد جهانی و تردید عملکرد صدام استکبار را به ذلت کشید. پس فتح خرمشهر اعزام‌های تسلیحاتی، نیرویی، اعتباری و تبلیغاتی به حکومت صدام از سوی حامیان منطقه‌ای و جهانی آغاز شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها