فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

۳ خرداد فرصت مناسبی برای تجلیل از ایثارگران و رزمندگان عملیات بیت‌المقدس است

سرتیپ دوم پاسدار «کوهکن» گفت: ۳ خرداد و روز مقاومت دزفول فرصت مناسبی برای تجلیل از ایثارگران و رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس و فتح المبین است.
کد خبر: ۴۵۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ - 20May 2021
فتح خرمشهر یکی از عملیات هایی بود که همه نیروها با وحدت در کنار هم توانستند دشمن را شکست دهندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسمات سی و نهمین سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور اعضا ستاد گرامیداشت در سالن جلسات استانداری زاهدان برگزار شد.
 
سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و دستور کار ما در این جلسه گرامیداشت برنامه‌های دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ است. همانند چهل سالگی انقلاب در سال گذشته از ظرفیت ها و توانمندی‌های دیگر سازمان‌ها نیز استفاده می‌کنیم.
 
وی گفت: دستورالعمل گرامیداشت ایام دفاع مقدس و مقاومت در سال ۱۴۰۰ برای کمیته‌های ۱۶گانه سال قبل ارسال شد و قرار است تا ادارات و سازمان ها برنامه های خود را ثبت سامانه کنند.
 
سردار کوهکن افزود: یکی دیگر از برنامه های مهم و دستور کار دوم جلسه، گرامیداشت عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار دزفول است که تهیه موشن گرافیک در این مورد از کارهای استان ما بود.
 
وی ادامه داد: مناسبت های دفاع مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایام الله است چرا که عملیات بیت المقدس بسیار مهم و از معجزه‌های الهی بوده است.
 
این مسئول عنوان کرد: در عملیات بیت المقدس صدام ۸ لشکر پیاده، مکانیزه و زرهی، ۲۵ تیپ گردان مستقل و ۳۰ گردان داشت اما کشور ما ۳ لشکر مردمی که توسط سپاه فراهم شده بود و ۵ لشکر زرهی، پیاده و مکانیزه ارتش بود و از طرفی در آن زمان سازمان‌های نظامی کشور تکمیل نبود، اما با همه این شرایط پیروز شدیم. به همین دلیل بود که امام خمینی فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
 
سردار کوهکن اضافه کرد: برای یادبود و گرامیداشت این ایام در سال گذشته همه کمیته ها بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ برنامه تهیه و اجرایی کرده بودند. امسال هم با توجه به دستور العمل گرامیداشت سوم خرداد امیدواریم برنامه‌ها در زمان مناسبت خود تهیه و ثبت شوند.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش رسانه و فضای مجازی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: باید تمام تلاش خود را برای استفاده از رسانه و فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس کنیم.
 
این مسئول ادامه داد: ۳ خرداد و روز مقاومت دزفول فرصت مناسبی برای تجلیل از ایثارگران و رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت‌المقدس و فتح المبین است چرا که بهار ۱۳۶۱ بهار عملیات‌های رزمندگان دلاور میهن اسلامی و بهار جنگاوری‌های ملت ایران است و ما نیز باید یاد و خاطره آنان را گرامی بداریم.
 
وی افزود: از دیگر برنامه ها و دستور کارهای ما در سال ۱۴۰۰ گرامیداشت شهدای شاخص است. امسال سازمان‌های کشوری شهید میرحسینی از این استان ما را به عنوان شهید شاخص کشور انتخاب کرده اند.
 
این مسئول عنوان کرد: باید از نقش ادارات و سازمان هایی که در دفاع مقدس نقش داشته اند کتاب هایی ارزشمند تهیه شود. آخرین کتابی که در استان در این مورد تهیه شد، کتابی پرمحتوا به اسم«نقش جهادسازندگی در دفاع مقدس» بود. لازم است تعداد بیشتری از این کتاب تهیه شود و به سراسر کشور ارسال شود تا بیشتر معرفی شود.
 
سردار کوهکن گفت: لازم است در حوزه دفاع مقدس و خصوصا سوم خرداد فیلم کوتاه، سریال، تئاتر و در فضای شهری نیز اقدامات و برنامه هایی صورت پذیرد.
 
در ادامه «محمدهادی مرعشی» معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فتح خرمشهر یکی از عملیات های بزرگ نیروهای مسلح در زمان جنگ تحمیلی به فرماندهی شهید صیاد شیرازی بود و از عملیات هایی بود که همه نیروها با وحدت در کنار هم قرار گرفتند و دشمن را شکست دادند.

وی افزود: بی‌شک اراده خداوند، فرامین رهبر و فرماندهی دقیق شهید صیاد شیرازی موجب فتح خرمشهر شد. که در این عملیات ۲ هزار و ۴۰۰ هزار شهید داشتیم و ۱۹ هزارعراقی هم اسیر کردیم.

مرعشی عنوان کرد: در اجرای برنامه های سال ۱۴۰۰ باید تمامی دستگاه‌های اجرایی کمک و همکاری کنند و برای برنامه‌های پیشرو فضاسازی مناسب را انجام دهند. کمیته ۱۶گانه مرتب گزارش عملکرد بدهند. کمیته‌های فرهنگی به خصوص در بحث معرفی شهدای شاخص باید ورود پیدا کنند تا سایر استان‌ها نیز با شهدای شاخص استان آشنایی بیشتری پیدا کنند.
 
این مسئول ادامه داد: از شهدای شاخص کتاب هایی درخور شأنشان تهیه شود علاوه بر معرفی موجب ثبت یاد و خاطره شهدا در ذهن های مردم می‌شود که با کمک و همیاری سازمان بنیاد شهید عملی می‌شود و بهتر است در همه قشرهای جامعه مانند دانش آموزان، معلمان و... شهدای شاخص مشخص شوند.

مرعشی گفت: در فضای شهری نیز تمام تلاش خود را میکنیم تا در مدتی معلوم تلویزیون‌های شهری فعال و شهر فضای جبهه وجنگ به خود بگیرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار