فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود

سرهنگ «سلامی» گفت: خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد.
کد خبر: ۴۵۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ - 20May 2021
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در مراسم خاطره گویی و دیدار جمعی از رزمندگان عملیات بیت المقدس با نماینده‌ ولی فقیه در استان سمنان در آستانه سالروز آزاد‌سازی خرمشهر اظهار داشت: خرداد، ماه مناسبت‌های اسلامی، انقلاب و دفاع مقدس است که مهم‌ترین آن‌ها سوم خرداد، روز دزفول و روز مقاومت، رحلت امام خمینی، قیام ۱۵ خرداد و انتخابات ریاست جمهوری که حضور حداکثری مردم در این رویداد حائز اهمیت و تعیین کننده برای کشور است، باید همه در آن حماسه عظیم نقش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دزفول به شهر هزار موشک و بمباران معروف شده بود گفت: چهارم خرداد ماه روز دزفول، روز مقاومت و پایداری است که در طول سال‌های جنگ تحمیلی زیر آتش سنگین توپخانه، موشک و بمب باران دشمن قرار گرفت و دلیر مردان آن شهر همواره ایستادگی و مقاومت کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: خرمشهر نماد شجاعت، ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان اسلام است و الهام بخش برای جوانان ونسل‌های آینده خواهد بود.

سلامی ادامه داد: خرمشهر «فتح الفتوح» رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد که چند نفر از مدافعین خرمشهر هنگام اشغال آن، ۳۵ روز چندین سپاه و لشکر دشمن را پشت سر دروازه‌های خرمشهر نگه داشتند.

این مسئول افزود: صدام پس از اشغال خرمشهر آن شهر را به دژ مستحکم و نفوذ ناپذیر تبدیل کرد و تمام دنیا به صدام اطمینان داده بودند این شهر قابل باز پس گیری نیست، ولی رزمندگان اسلام با قدرت ایمان، توکل به خدا، شجاعت، وحدت، پیروی عاشقانه از امام و ولایت، با تفکر انقلابی و روحیه حماسی توانستند در سوم خرداد استحکامات دشمن را از بین ببرند.

سلامی بیان داشت: عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس ما بود، که بعد از آن معادله جنگ تغییر کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اضافه کرد: به مناسبت این ایام الله بیش از ۵۰۰ فعالیت و برنامه در سطح استان توسط نیرو‌های مسلح، دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های فرهنگی، تشکل‌های مردمی و مساجد برنامه‌ریزی و ان‌شاءالله اجرا خواهد شد.

وی گفت: امسال با استفاده تجارب چهلمین سال دفاع مقدس که ۷ هزار فعالیت و برنامه در سطح استان سمنان برای بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت انجام شد ۸ ستاد شهرستانی و ۱۸ کارگروه استانی تشکیل شده ‌و تا کنون ۷۰ دستگاه، یک هزار و ۶۰۰ برنامه را در سامانه جامع دفاع مقدس ثبت کرده اند.

این مسئول ادامه داد: اعتقاد داریم این مناسبت‌ها و برنامه‌ها فضای جامعه را نورانی، معنوی و با اخلاق کند و انتظار داریم همه مسئولان برای نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس دغدغه داشته باشند، چون این مناسبت‌ها ارتباط و پیوند نسلی ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام «سید محمد شاهچراغی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این دیدار بیان داشت: اسلام دین وحدت است و تفرقه باعث عذاب در دنیا و آخرت می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب و ارزش‌های انقلاب از واجبات است، ادامه داد: جلسات خاطره گویی یکی از راه‌های حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس است که نباید از دلاور مردی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس غافل شویم.

شاهچراغی گفت: ما وظیفه داریم آثار شهدا را حفظ کنیم و انقلاب با حفظ آثار شهدا، حفظ می‌شود زبرا آثار شهدا و دفاع مقدس راهنمای ما در جامعه خواهند بود.

این مسئول ابراز داشت: اگر میخواهیم شهدا را بشناسیم باید آثار شهدا را بشناسیم که بزرگترین آثار، آنان فتح خرمشهر بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، اخلاص رزمندگان برای خدا بود و این اخلاص باعث پیروزی‌های بزرگ در آن دوران شد.

وی با توجه به قرار گرفات در آستانه حماسه ۲۸ خرداد افزود: دقت کنیم اصلح‌ترین را انتخاب کنیم و مشارکت حداکثری در حماسه ۲۸ خرداد ماه داشته باشیم.

در ادامه این دیدار ۵ تن از رزمندگان و پیشکسوتان عملیات بیت المقدس به بیان خاطراتی پرداختند.
 
خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود
خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود
خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود
خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود
خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود
خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود
خرمشهر فتح الفتوح رزمندگان اسلام و دفاع مقدس بود
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار