معاون امور روحانیون سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ ایثار و شهادت «انسان‌ساز» است

حجت‌الاسلام احمدیان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و آنچه که درباره شهداست، به مثابه دانشگاهی برای تربیت آحاد جامعه اهمیت دارد و انسان‌ساز است.
کد خبر: ۴۵۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳ - 20May 2021

فرهنگ ایثار و شهادت دانشگاه «انسان ساز» استحجت الاسلام والمسلمین «حسین احمدیان» معاون امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه در حاشیه بازدید از موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت و آنچه که از عطر و بوی شهدای والامقام در جامعه به یادگار باقی مانده مثل موزه‌ها و دیگر فضای معنوی و حماسی، به مثابه دانشگاهی برای تربیت آحاد جامعه است.

وی افزود: ما باید چنان بسترسازی کنیم که بتوانیم از آموزه‌های این دانشگاه انسان ساز برای تربیت و رشد خودمان و نسل آینده بهره‌مند شویم.

معاون امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر ضرورت شناخت عمیق مقوله دفاع و جهاد، عنوان کرد: انصافا اگر بتوانیم این دو حقیقت را خوب بشناسیم و درک کنیم و برکت شهدا و آثار شهدا را بهتر طراحی و در جامعه پیاده کنیم، در واقع دانشگاهی ساخته ایم که هیچ منافق و کافری یارای ایستادگی در برابر تولیدات آن را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اینکه در جا‌هایی مشکلاتی بوجود می‌آید، دلیلش این است که هنوز نسبت به دفاع و جهاد و فرهنگ ارزشی شهدا معرفت کافی پیدا نکرده ایم.

احمدیان ادامه داد: برخی کشور‌ها از جنگ‌هایی که داشته اند، فیلم‌ها و برنامه‌های آنچنانی ساخته و در تاریخ ثبت کرده اند، اما متاسفانه اگر کاری هم پیرامون دفاع و جهاد ساخته می‌شود، اغلب یا ناقص و یا دچار ضعف ساختاری و اشکالات جدی است و لذا نمی‌توانیم فرهنگ ارزشی ایثار و شهادت را آنگونه که باید و شاید، معرفی کنیم.

وی افزود: پس از کسب معرفت عمیق نسبت به فرهنگ حماسه و ایثار و شهادت و حفظ آرمان‌ها و ارزش ها، گام بعدی این است که آن را در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج کنیم.

معاون امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تاکیدات حضرت آقا نسبت به ترویج روحیه ایثار و شهادت و معرفی فرهنگ جهاد، موفقیت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است و ان شاءالله این توفیقات استمرار داشته باشد.

احمدیان ادامه داد: باید روی محور‌های اصلی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در باب جهاد و شهادت بیش از پیش کار شود.

وی افزود: اگر موضوع جهاد در دنیا درست جا بیفتد، ما این مشکلات امروزی جهان اسلام را نخواهیم داشت فلذا شناخت درست فرهنگ شهدا و جهاد و شهادت، امری اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار