مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی:

اولویت قرارگاه جهادگران مدرسه‌سازی در مناطق محروم است

«محترمی» گفت: اولویت قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز استان مرکزی، توجه به مناطق محروم استان است که به یاری خدا و مشارکت‌های خیرین و اداره نوسازی مدارس، در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش تفکر و روحیه جهادی در حوزه مدرسه‌سازی و خدمت‌رسانی در نظام آموزشی خواهیم بود.
کد خبر: ۴۵۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ - 20May 2021

اولویت قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز مناطق محروم استان استبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، «امید محترمی» مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی امروز (پنجشنبه) در مراسم امضای اساسنامه قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز اظهار داشت: شرایط امروز کشور بسیار حساس و پیچیده است و با چالش‌هایی که در مقاطع مختلف با آن روبه‌رو هستیم کشور در یک پیچ تاریخی حساس قرارگرفته و باید به موقع نقش آفرینی کنیم.

محترمی گفت: امروز تقابل بین جریان حق و باطل به نقطه اوج رسیده و جریان مستضعفین عالم متأثر از انقلاب اسلامی در حال نقش‌آفرینی و در مقابل این جریان هم اردوگاه مستکبرین عالم به سرکردگی آمریکا جنایتکار تمام توان خود را برای مقابله با این جریان به میدان آورده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در یک حرکت تمدنی روند جهشی به سمت تحقق آرمان‌ها به خود گرفته و می‌طلبد در این شرایط به‌اندازه توان و ظرفیت‌هایی که داریم نقش‌آفرین باشیم.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: محکومیت جنایت‌هایی که امروز علیه مردم مظلوم فلسطین این روزها در حال انجام است موجب دل آزردگی همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده و باید همه در راستای محکومیت این رژیم منحوس و حمایت همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین به صحنه بیاییم.

محترمی بیان کرد: امروز آرزوها و توهمات خیالی که رژیم منحوس صهیونیستی در سر داشت همگی در باتلاق اقدامات خودشان فرورفته‌اند و امروز این رژیم منحوس حتی در درون مساحت اندک خود هم امنیت ندارد.

وی افزود: بسیج سازندگی فعالیت در مدرسه‌سازی را یک نوع جهاد مقدس و ماندگار می‌داند چراکه در برخی از مناطق در این مسئله خلاء وجود دارد و جهادگران بسیجی همچون عرصه های مختلف در این حوزه قطعاً پیشگام خواهند بود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: امروز یکی از مأموریت‌های بسیج تربیت و پرورش نیرو برای آینده است که مدرسه‌سازی یکی از مؤلفه‌های مهم در این راستا است که قطعاً جهادگران بسیجی در این مسئله همچون عرصه‌های دیگر خط‌شکنی می‌کنند و دستاوردهای زیادی به ارمغان می‌آورند.

محترمی یادآور شد: ورود بسیج سازندگی در عرصه مدرسه‌سازی علاوه بر اینکه در گسترش فضای آموزشی و تقویت نظام آموزشی ، روحیه جهادی و تربیت جهادی در نسل جوان را دنبال خواهد کرد و قطعاً ورود جهادگران به این عرصه علاوه بر اینکه آثار و برکات مؤثری به همراه خواهد داشت همچنین موج عظیمی برای تقویت این اقدام خداپسندانه به راه خواهد انداخت.

وی اضافه کرد: در راستای ورود بسیج سازندگی به عرصه مدرسه‌سازی با مشارکت اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز تشکیل شد که جهادگران متخصص در این راستا ورود پیدا خواهند کرد و بستری بسیار مناسب برای ورود خیرین در حوزه مدرسه‌سازی خواهد بود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: اولویت قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز مناطق محروم استان است که به یاری خدا و مشارکت‌های خیرین و اداره نوسازی مدارس در آینده‌ای نزدیک شاهد گسترش تفکر و روحیه جهادی در حوزه مدرسه‌سازی و خدمت‌رسانی در نظام آموزشی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال که از اقشار مختلف مردم تشکیل‌شده‌اند بیان کرد: این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و به دنبال این هستیم از این ظرفیت عظیم در راستای مدرسه‌سازی به نحو احسن استفاده کنیم.

محترمی اظهار کرد: امروز آغاز تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز در سطح استان را اعلام می‌کنیم و امیدواریم این اقدام بتواند آثار و برکات مؤثری داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد:تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و انجمن خیرین مدرسه‌ساز ۵ ساله خواهد بود و امیدواریم این کار ادامه‌دار باشد و برکات فراوانی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در سطح جامعه و تلاش برای برقراری عدالت در حوزه آموزشی و توسعه زیرساخت‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها