یادداشت/

حجاب زیبایی و امنیت است

حجاب محکم‌ترین وسیله‌ای است که زن می‌تواند به کمک آن احساس امنیت و زیبایی سالم کند؛ همچنین قویترین سپری است که می‌تواند نگاه‌های آلوده افراد را به خودشان برگرداند.
کد خبر: ۴۵۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰ - 20May 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس - مهدیه فاضلی؛ شخصیت و انرژی وجودی انسان به آن چیز‌هایی است که به وجود او هستی می‌بخشند.

علم، عقل، درک و فهم و شعور، تقوا، ایمان، هدایت، اختراع، حیا، اخلاق، حجاب و همه آنچه که انسان، آن را جزء دارایی‌های خود می‌شمارد و می‌تواند بگوید آن را دارم همگی ابعاد وجودی و هستی او هستند که شخصیت وی را تشکیل می‌دهند.

هرچه کمیت و کیفیت این دارایی‌ها بیشتر باشند، هستی انسان وسیع‌تر و شخصیت او گسترده‌تر است. ضرورت پوشیدگی زن در برابر افراد بیگانه نیز یکی از این مسائل است که نه تنها در شرع مقدس اسلام، بلکه تمام ادیان و مکاتب به آن توجه داده‌اند، زیرا زن سرچشمه کمال خلقت انسان است و منشاء صفا و صمیمیت و مهر و محبت و در پرتو هدایت و حکمت و مکتب به جاودانگی می‌رسد.

سقراط «حکیم» به زنی بدون حجاب که به تماشای شهر می رفت گفت گمان می‌کنم به تماشای شهر نمی‌روی بلکه می‌روی تا شهر تو را تماشا کند. یا صاحب دلی را گفتند به این خوبی به آفتاب است هرگز نشنیده ایم که کسی او را در دست گرفته و عشق آورده باشد گفت برای آنکه هر روزش توان دید مگر به زمستان که مانند ما حجاب است و محجوب.

وقتی به استفتائات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه می‌کنیم درمی‌یابیم که ایشان به پرسش‌های مربوط به حجاب پاسخ‌های شفاف و صریح داده‌اند، برای مثال از ایشان پرسیده شده که حجاب در چه صورتی واجب شرعی است و آیا چادر ضروری است؟ و ایشان پاسخ داده‌اند حجاب از نامحرم در همه حال واجب است. به هر وسیله‌ای که بدن خود را از نامحرم بپوشاند کفایت می‌کند. اگر چه در کشوری مثل ایران که انتخاب چادر بهتر است.

نکته ظریف و اساسی این است که مسئله پوشش را تنها نباید از لحاظ مصالح اجتماعی فرد بررسی کرد و نباید فقط به دنیای بیرون و جامعه پیرامون آدمی اندیشید بلکه باید با اهمیت احساس شرم به عنوان یک خصلت ذاتی و درونی او توجه کرد.

شرم یکی از صفات به خصوص انسان است که لازمه ایجاد پوشش است. حجاب محکم‌ترین وسیله‌ای است که زن می‌تواند به کمک آن احساس امنیت و زیبایی سالم کند همچنین قویترین سپری است که می‌تواند نگاه‌های آلوده افراد هرزه را به خودشان برگرداند. نگاه‌هایی که یک زن پاک و عفیف هرگز قادر به تحمل آن نیز می‌توان گفت حجاب حصاری معنوی است که پیرامون خانواده کشیده می‌شود و آن را هم از بی فروغی و از هم پاشیدگی محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار