ساعاتی پیش آغاز شد؛

فیلمبرداری فیلم کوتاه «مین» در دهکده مقاومت یزد

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد از فیلمبرداری فیلم کوتاه «مین» به مناسبت سوم خرداد خبر داد و گفت: فیلمبرداری این فیلم کوتاه به کارگردانی «رامین ترنج» در محل دهکده «مقاومت» یزد آغاز شد.
کد خبر: ۴۵۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲ - 20May 2021

«محمدعلی دهقان‌پور» معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد از فیلمبرداری فیلم کوتاه «مین» به مناسبت سوم خرداد خبر داد و گفت: فیلمبرداری این فیلم کوتاه امشب (پنجشنبه) ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در محل دهکده «مقاومت» جنب پارک کوهستان یزد آغاز شد.

وی با بیان اینک سینمای دفاع مقدس بخشی از فیلم‌های سینمای ایران را در بر می‌گیرد که از سال ۱۳۶۰ در سینمای ایران متولد شد افزود: دفاع مقدس اصطلاحی است که از سوی ایرانیان در مورد جنگ ایران و عراق به کار می‌رود. دفاع مقدس یا هشت سال دفاع مقدس اشاره به مجموعه فعالیت‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام شده در ایران در طول هشت سال جنگ ایران و عراق می‌کند که موجب حفظ تمامیت ارضی ایران در برابر عراق شد.

دهقان‌پور با بیان اینکه بسیاری از سینماگران، سینما را با جنگ تجربه کردند و فیلم‌هایی که در بستر جنگ ساخته شده هیجان و حادثه را با حالات عرفانی و عدالت طلبی افراد را در بطن جنگ پیوند می‌زند ادامه داد: خاتمه جنگ دوران تازه‌ای را برای فیلم‌های تازه دفاع مقدس و جنگی رقم زد. از دهه ۸۰ تا به حال سینمای دفاع مقدس با فیلم‌های متفاوت تری روبرو بوده‌است، گرچه اصل سینمای دفاع مقدس در فیلم‌ها دنبال می‌شود. از دهه ۸۰ تولید و ساخت فیلم‌های ژانر دفاع مقدس با افت روبرو بوده‌است اما از این دهه به سینمای دفاع مقدس آثارها با پختگی بیشتری ساخته شده‌است.

این مسئول عنوان کرد: فیلم کوتاه «مین» از جمله فیلم‌های دفاع مقدسی زیباست که به کارگردانی «رامین ترنج» از ساعت ۲۰ الی ۵ صبح در یزد فیلمبرداری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار