تشکیلات خودگردان جنایت‌های تل‌آویو را به دیوان بین‌المللی کیفری گزارش می‌دهد

پس از حملات خونین تل‌آویو به تأسیسات غیرنظامی در نوار غزه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان اعلام کرد که جنایت‌‌های این رژیم علیه زنان و کودکان فلسطینی را به دیوان بین‌الملی کیفری گزارش خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ - 21May 2021

تشکیلات خودگردان جنایت‌های تل‌آویو را به دیوان بین‌المللی کیفری گزارش می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، بامداد امروز (جمعه)، از موفقیت‌های تلاش‌های بین‌المللی به رهبری مصر برای پایان دادن به تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمد اشتیه از تمام کشورهایی که خواسته چند روز پیش «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده در شورای امنیت سازمان ملل به منظور پایان دادن به تجاوزات علیه مردم فلسطین را استجابت کردند، تشکر کرد.

اشتیه با اشاره به اینکه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پس از ناموفق بودن تلاش‌های شورای امنیت در صدور قطعنامه‌ای برای توقف تجاوزها، نشستی بدین منظور برگزار شد، از سخنرانی نمایندگان کشورهای دوست و برادر فلسطین که جنایت‌های جنگی تل‌آویو علیه غیرنظامیان غزه را رد کردند و بر لزوم ایجاد یک راه‌حل سیاسی برای آرمان فلسطین مطابق با قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی تأکید کردند، تمجید کرد به‌ویژه کشور مصر که برای دست‌یابی به توافق توقف تجاوزها بسیار تلاش کرد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه اظهارات خود گفت، جنایت‌هایی که علیه زنان و کودکان انجام شده است، به دیوان بین‌المللی کیفری گزارش خواهد شد. این دیوان پیشتر نیز درباره جنایت‌های اسرائیل علیه مردم ما در نوار غزه در سه جنگ اسرائیل علیه مردم ما در غزه نیز تحقیقاتی را آغاز کرده بود.

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد امروز (جمعه) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

شامگاه روز گذشته،‌ پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما با توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار