فتح خرمشهر، فتح خون/ مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

آزادسازی خرمشهر مبدا تحولات اساسی در مسیر تاریخ شد

حجت‌الاسلام «دهقان» گفت: هجمه ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به غزه که با شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها به پایان رسید و سربلندی مجاهدان راه خدا را در پی داشت، در امتداد همان خط سیر فتوحاتی است که از آزادسازی خرمشهر آغاز شد.
کد خبر: ۴۵۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ - 22May 2021

حجت‌الاسلام «علیرضا دهقان» مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، با بیان اینکه گرامیداشت سوم خرداد مقدمه بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس است، اظهار داشت: در جنگ نابرابر و ظالمانه‌ای که به ملت ما تحمیل شده بود، قوای ایرانی به لحاظ تجهیزات نظامی و استعداد رزمی در تنگنای آشکاری قرار داشتند، اما به خاطر مجاهدت و اخلاص عمل رزمندگان اسلام، همه ظرفیت و توان جبهه حق به میدان آورده شد و در این شرایط، امداد خاص الهی شامل حال ما شد و فتحی به عظمت آزادسازی خرمشهر روی داد.

وی افزود: فتح خرمشهر در آینه کلام امام خمینی (ره)، فتح همه ارزش‌های انسانی و اسلامی و امری مافوق طبیعی است. این رویداد را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس دانست که مبدأ تحول در مسیر تاریخ شد و همه معادلات را به نفع جبهه حق تغییر داد. هجمه ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به غزه نیز که با شکست مفتضحانه آنان به پایان رسید و سربلندی مجاهدان راه خدا را در پی داشت، در امتداد همان خط سیر فتوحاتی است که از آزادسازی خرمشهر آغاز شد و به فضل پروردگار تا آزادسازی قدس شریف ادامه خواهد داشت.

حفظ وحدت رویه در برنامه‌های فرهنگی ضروری است

مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه حج خاطرنشان کرد: سوم خرداد یک یوم الله است و گرامیداشت چنین ایام عظیم‌الشأن و مهمی، بر مبنای تعالیم و آموزه‌های قرآنی هم مایه تذکر است و زنگار غفلت  را از دل امت می‌زداید و هم مؤید راهکارهای پندآموز و حکیمانه‌ای است که چراغ راه آینده خواهد بود. مقاومت، آموزه حضرت سیدالشهدا (ع) به ملت ایران است و بنا به فرموده بنیان‌گذار حکیم انقلاب، تکلیف ما را حضرت سیدالشهدا (ع) معلوم کرده است.

وی ادامه داد: گرچه آینده این حرکت خداجویانه در پرتو آموزه‌های فرهنگ ایثار و شهادت روشن است اما در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و اقتصادی همچنان نیاز به عزمی راسخ و جهادی مستمر وجود دارد تا خرمشهرهای بعدی در این راه فتح شود و در حقیقت، جبهه کارآمدی که در تراز تمدن نوین اسلامی موردنظر است، از ماحصل مجاهدت مشترک دانشمندان مؤمن، نخبگان فرهنگی و هنری انقلابی و اقتصاددانان متعهد به دست می‌آید.

دهقان با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت رویه و پرهیز از موازی کاری در برنامه‌های فرهنگی ابراز داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مقوم و محرک اصلی مراسمات و برنامه‌هایی است که با هدف تکریم معارف دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اجرا شود و ستاد و دبیرخانه گرامیداشت مناسبت‌های مرتبط با هدف ایجاد وحدت رویه و هم‌افزایی در نهادهای متولی امر فرهنگ، در این اداره تشکیل می‌شود.

وی گفت: تجلیل از خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان جبهه‌های عزت و شرف و رونمایی از کتاب و نمایشگاه اسناد و عکس در کنار برگزاری نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ریاست استاندار، تولید محتوای گرافیکی، صوتی، تصویری و متنی و برگزاری نشست خبری تنها بخشی از برنامه‌های اداره کل استان است که با هدف گرامیداشت سوم خرداد، سالروز حماسه فتح خرمشهر در دستور کار قرار دارد.

نباید به کلیشه‌ها بسنده کرد

مسئول روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: دغدغه اصلی ما غنا بخشیدن به برنامه‌ها و ایجاد پیوند نزدیک‌تر میان نهادهای فرهنگی است. متأسفانه باید اذعان کرد که تحریف، بازار داغی در فضای مجازی و رسانه‌های تعاملی دارد ولذا غنا بخشیدن به برنامه‌ها، اکتفانکردن به کلیشه‌ها، در نظر گرفتن ذائقه مخاطبان جوان و نوجوان و توجه به موفقیت خروجی‌ها در حوزه اثرگذاری بر مخاطب ازجمله مسائلی است که در این شرایط نباید از آن‌ها غفلت کرد.

وی با اشاره به آیه 46 سوره مبارکه سبأ تأکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «قُل اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَه اَن تَقوموا لِلّهِ مَثنی و فُرادی» و لذا اقامه حق بر آحاد جامعه اسلامی واجب شده است. بر همین مبنا، از همه مجاهدان و فعالان فرهنگی و ادبی استان دعوت می‌کنیم که همه مهارت و توانایی خود را به میدان بیاورند تا جبهه فرهنگی مطلوب رهبر معظم انقلاب ایجاد شود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با سازماندهی منسجم‌تری در دستور کار قرار بگیرد.

دهقان متذکر شد: جنگ امروز، جنگ اراده‌هاست و فتح و نصرت الهی در صورتی فراهم خواهد شد که مؤمنان همه توان خود را به میدان بیاورند، به موقع و به هنگام عمل کنند و هم‌افزایی و وحدت رویه داشته باشند. از خداوند متعال می‌خواهیم که به مدد شهدا، توفیق حضور در این عرصه پرافتخار را برای ما مستمر بگرداند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار