فتح خرمشهر، فتح خون/ نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با دشمنان است

آیت‌الله «عبادی» با اشاره به اینکه آنچه امروز جواب می‌دهد مقاومت و ایستادگی در مقابل جهان‌خواران است، گفت: استکبار همانند درنده وحشی است اگر بایستید کوچک می‌شود اما اگر یک قدم عقب نشینی کنید حمله می‌کند.
کد خبر: ۴۵۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ - 22May 2021

مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با دشمنان استبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار داشت: نظام سلطه از همان دوران جنگ جهانی دوم تا به امروز جنایت‌های عدیده‌ای را مرتکب شدند.

وی بیان داشت: استعمارگران برای ما سازمان ملل، شورای امنیت و حقوق بشر ساختند که در نهایت هدف آنان این است که هر کس خلاف آنان عمل کند اول به او یک هشدار بدهند و در نهایت بر او اعمال فشار داشته باشند بنابراین از طرفی در کشورهای مختلف افرادی بی دین و دیکتاتور را بر ملت‌ها حاکم کردند و از طرف دیگر افراد روشن بین و روشنفکر را ترور می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: در سال ۱۳۵۷ نیز هنوز در همان خواب و خیال بودند و فردی به نام صدام را در مقابل نظام نوپای جمهوری اسلامی قرار دادند و همه پشت او درآمدند و قرار بود در عرض یک هفته تهران را فتح کند، بعد از شروع جنگ سازمان ملل و شورای امنیت کشور را منتظر گذاشتند با این بهانه که شروع کننده جنگ که بوده است؟! به امید اینکه بتوانند نظام را ساقط کنند.

عبادی با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله در واقع خود یک جنگ جهانی و جنگ بین‌الملل بود، مطرح کرد: از سلاح‌های شوری و اروپا تا پول کشورهای مرتجع عرب پشتوانه صدام برای حمله به ایران بعد از پاره کردن قرارداد مرزی بین دو کشور ایران و عراق بود.

وی گفت: بعد از هشت سال، استکبار و دشمن معاند فهمید که دوران قبل گذشته و نمی‌توان با یک ماه و دو ماه فشار و جنگ حکومت و کشوری برپایه دین و مردم را ساقط کرد و تازه بعد از هشت سال دریافتند که شروع کننده جنگ صدام و رژیم بعثی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: خوشبختانه این جمهوری اسلامی است که روز به روز قدرتمندتر می‌شود، این در حالی است که استکبار جهانی جنایتی هم نبوده که نکرده‌، از تحریم ‌های دارویی و بانکی گرفته تا نا امن کردن منطقه هر بلایی توانسته‌اند بر سر مردم درآورده‌اند.

عبادی با اشاره به اینکه استکبار به مردم در حال نماز در مسجدالقصی به صورت مستقیم شلیک می‌کنند اما حرفی از سازمان ملل شنیده نمی‌شود، گفت: مردم فلسطین در مقابل تجهیزات آن‌ها با سنگ شروع کردند، همواره نیز در محاصره هستند اما با صبر و حوصله توانستند سنگ‌های خود را به موشک تبدیل کنند، مقاومت کم نیاورد، وقتی در مسجد القصی به مردم به صورت مستقیم تیراندازی می‌کنند، مقاومت فلسطین هم دست برد روی ماشه، اینها برنامه داشتند که کار فلسطین را تمام کنند، اما برخلاف تصورشان مسئله یک چیز دیگر درآمد.

وی افزود: در حالی که عناصر ناپاک بین‌المللی همواره از این صهیونیست‌ها حمایت کردند اما ملت‌ها صدایشان در آمد که این یعنی مرگ استکبار به طوری که حلقه مقاومت فلسطینی قدرت چندانی به دلیل اینکه زیر دست اسرائیل است ندارد و به نوعی ضعیف ترین حلقه مقاومت به شمار می آید، اما اسرائیل نتوانستد جلوی آنها را بگیرد، این در حالی است که حلقه مقاومت حزب الله لبنان آمادگی خود را در صورت در خواست کمک از سوی فلسطینی‌ها قبل‌تر اعلام کرده بود، اما فلسطینی ها بدون کمک گروهی و به تنهایی در مقابل صهیونیست‌ها ایستادگی کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: مردم فلسطین مقاومت کردند و بعد از ۱۱ روز اسرائیلی‌ها کم آوردند، نه تنها رژیم صهوینستی بلکه دبیر سازمان ملل بعد از شکست از آتش بس استقبال کردند، این پیروزی یک ظاهری دارد و یک باطن، همانگونه که پیروزی و فتح خرمشهر یک ظاهری داشت و یک باطن، این پیروزی که ۱۴ میلیون فلسطینی را دوباره دور هم جمع کرد و اختلافات جزئی را کنار گذاشتند که این ظاهر داستان است، اما باطن این پیروزی حذف استکبار است.

عبادی با بیان اینکه در سراسر جهان بعد از پیروزی فلسطینی‌ها روحیه جدیدی متولد شد و آن روحیه خط بطلان این سازش کاری و نوکرمعابی است، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در جهان جواب می‌دهد موضع نظام جمهوری اسلامی است نه موضع مسئولین جمهوری اسلامی، هر جا براساس قانون اساسی، دین و عقیده عمل کردیم به پیروزی رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز جواب می‌دهد مقاومت و ایستادگی در مقابل جهانخواران است، گفت: استکبار همانند درنده وحشی است اگر بایستید کوچک می‌شود اما اگر یک قدم عقب نشینی کنید حمله می‌کند، آیا ننگ نمی‌کنند برخی افراد که از دشمنان کمک می خواهند، آیا نمی‌بینند هر جا مقاومت است، پیروزی نیز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار