فتح خرمشهر، فتح خون/ یادداشت

فتح «خرمشهر» فریاد رسای قدرت مستضعفین در برابر مستکبرین

فتح «خرمشهر» پیروزی بزرگی بود که هیمنه مستکبرین را در هم شکست و فریاد رسای قدرت مستضعفین در برابر مستکبرین شد.
کد خبر: ۴۵۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ - 22May 2021

گروه استان‌های دفاع‌پرس- حجت‌الاسلام «محمدهادی خسروی‌راد» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد؛ فتح خرمشهر پیروزی بزرگی بود که هیمنه مستکبرین را در هم شکست و فریاد رسای قدرت مستضعفین در برابر مستکبرین شد.

دشمن مغرور به حمایت استعمارگران و بهره‌مند از امکانات و مشاوران متعدد بعد از سلطه بر خرمشهر آن را محمره نامید و با انواع موانع و استحکامات تجهیزش کرد تا خرمشهر برای همیشه از ایران جدا شود شاید سیاستمداران بعثی صفحات تاریخ ایران را خوانده بودند و متوجه شده بودند که در طول دو قرن قبل، پادشاهان چگونه در هر نبرد خاک ایران عزیز را حاتم‌بخشی کرده‌اند و دیگر دقت نکرده بودند که حاکمیت پادشاهان منفعت‌طلب، با ولایت عالمان ربانی فاصله‌ای به اندازه زمین تا آسمان دارد.

آری فداییان حضرت روح‌الله پا در مبارزه‌ای عظیم گذاشتند و قدرت جوشیده از اسلام و ولایت را آشکار کردند دشمن که ادعا می‌کرد تا ۲۰ سال آینده ایرانی‌ها پشت موانع خرمشهر هستند و برنامه‌های دفاعی بر اساس یک طرح ۲۰ ساله تنظیم شده است، بعد از ۱۹ ماه با تلفات زیاد تن به شکست داد و فریاد پیروزی مقاومت به گوش همگان رسید.

یکی از عوامل پیروزی در عملیات بیت‌المقدس، تحول روحی و معنوی در مردم و حضور فعّال آنان در جبهه های نبرد بود؛ بر همین اساس بود که امام خمینی (س) به منشأ این تحول عظیم اینگونه اشاره فرمودند که «در دنیا شاید بی‌نظیر باشد و شاید در طول تاریخ هم نظیری برایش نتوانیم پیدا کنیم که بچه‌های کوچک و جوان‌های نیم سال و زن‌ها، پیرزن‌ها، نوعروس‌ها و نو دامادها، همه با هم دراین جبهه حاضرند و صحنه جنگ، صحنه‌ای است که ملت همه در آن حاضر هستند.»

فتح خرمشهر برای تاریخ ایران بیش از آنکه فتح یک سرزمین باشد،نماد و ارزشی از یک سلسله خواستن‌ها و شهادت‌ها و استقامت‌هاست. سوم خرداد روز آزادسازی شهری است که در جنگ اراده‌ها، اراده دشمن زمین‌گیر می‌شود و این پیام به دشمن داده می‌شود که وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه.

آن روزهای سخت و غرورآفرین تمام شد، اما هنوز سرمان بلند از دفاعی بزرگ و محکم است که به دست رزمندگانی مانند حاج قاسم و یارانش  رقم خورد. به راستی روز سوم خرداد تا همیشه روز سرور اسلام خواهان و عاشقان اهل بیت (ع) و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

خرمشهر، جایگاه شاهدان گمنامی است که گواهشان نام حسین بود و حضور همیشگی و سرافرازانه‌شان تجلی عاشورایی دیگر. خرمشهر، سرفرازترین خاک این دیار مردپرور است. خرمشهر، شهر شکوه و شکوفایی است؛ شهری که سرگذشت اسارت و رهایی‌اش را سخن سرایان سرودند و آزاداندیشان، از قیام سرخش قصه‌ها آموختند.

سلام بر او که با خورشید وجودش به ما درس آزادگی داد. سلام بر او و همه یاورانش در طول تاریخ و سلام بر کبوتران عاشقی که از خونین‌شهر و به بهای خون خویش به سوی رضوان الهی پرکشیدند. «فیالیتنا کنا معهم».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها