بشارت شهید سلیمانی به رزمندگان لشکر فاطمیون + فیلم

در فیلم‌هایی که از حضور سردار سلیمانی در جمع رزمندگان فاطمیون وجود دارد علاقه دو سویه سردار دل‌ها به رزمندگان فاطمیون و نیز رزمندگان این لشکر به فرمانده خود قابل مشاهده است.
کد خبر: ۴۵۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۵ - 25May 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، فاطمیون در نزدیک به ۹ سال جنگ سوریه به عنوان یکی از یگان‌های خط شکن و حماسه آفرین به دفاع از مردم جنگ زده سوریه و حرم‌های اهل بیت (ع) پرداختند. آنان با سازمان دهی منظم و تشکیلاتی منسجم در نبرد با تروریست‌های تکفیری خوش درخشیدند و البته شهدای زیادی را در این راه تقدیم اسلام کردند. فاطمیون که از یک جمع ۲۲ نفره و از اعضای قدیمی سپاه محمد تشکیل شده، در روز‌های تجاوز شوروی به افغانستان هم مقابل آن متجاوزان ایستادگی می‌کرد.

سردار سلیمانی در محاصره حلقه عشق رزمندگان فاطمیون+ فیلم

آنان با شروع جنگ سوریه داوطلب حضور در این جبهه شدند و درخواست خود مبنی بر اعضای نیرو به سوریه را با حاج قاسم سلیمانی مطرح کردند که با موافقت وی همراه شد. ارتباط رزمندگان فاطمیون با سردار سلیمانی تنها به رابطه فرمانده و سرباز محدود نمی‌شد و علاقه قلبی بین هر دو طرف وجود داشت. در عین حال سردار سلیمانی ضمن آشنایی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این لشکر مسوولیت‌های مهمی را در انجام عملیات و تثبیت مواضع به آنان واگذار کرده بود.

او در صحبت‌های خود بار‌ها به تمجید و تعریف از رزمندگان فاطمیون پرداخته بود و در صحنه‌های مختلف جنگ، بین نیرو‌ها حاضر می‌شد و به دیدار خانواده‌های شهدا و جانبازانشان می‌رفت.

شهید سلیمانی در بخشی از سخنان خود درباره فاطمیون گفته بود: «امروز شاید قدر عمل شما خیلی فهمیده نشود، اما تاریخ آینده و سال‌های بعد همه می‌دانند چه کار بزرگی برای خدمت به بشریت و خدمت به انسانیت انجام دادید. اینکه شما این بیابان‌ها را در هم نوردیدید و موفق شدید تا داعش را در این شهر شکست بدهید، از کار‌های بزرگ و نادر شما بود.»

وی در جای دیگری گفته بود: «مجاهدت‌های رزمندگان فاطمیون خاک مظلومیت را از چهره‌ی افغانستانی‌ها زدود. مجاهدت‌های رزمندگان فاطمیون هم در جبهه‌های نبرد خیلی اثرگذار است هم تأثیرات فراتری داشت. فاطمیون منشا تحول در جامعه‌ی ما هم شدند.»

در ادامه فیلمی از حضور سردار سلیمانی در بین رزمندگان فاطمیون در خط مقم نبرد با داعش در سوریه را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها