حضور حداکثری، اقتدار ملی/ یادداشت

خرمشهر دیگری در راه است

در آستانه حماسه انتخابات قرار داریم، حماسه‌ای که پاسداشت فتح خرمشهر است. رزمندگان خرمشهر با نگاه به فرامین امام خمینی (ره) پیروزی خرمشهر را رقم زدند، ما نیز گوش به فرمان رهبرمان با حضور در انتخابات و انتخاب اصلح فتح دیگری را رقم خواهیم زد.
کد خبر: ۴۵۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ - 23May 2021

خرمشهر‌ها در پیش استگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ ولی الله شیرامه؛ نزدیک به چهار دهه از عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر قهرمان در روز سوم خرداد می‌گذرد.

اهمیت استراتژیک خرمشهر  بسیار حائز اهمیت است، این شهر زمانی بندر سرسبز جنوبی کشورمان و از بزرگ‌ترین بنادر در منطقه خاورمیانه و آسیا به شمار می‌رفت. تا قبل از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، خرمشهر بزرگترین بندر تجارتی ایران بود؛ بنابراین اشغال خرمشهر برای دشمن متجاوز از اهمیت بالایی برخوردار بود. شعار ارتش بعث در ورودش به خرمشهر ماجیتما بود یعنی «آمده‌ایم تا بمانیم.»

این تابلو با خط درشت هم نوشته بود و پس از آزادی این شهر گروهی از خبرنگاران داخلی و خارجی از این تابلو عکس گرفتند. نگارنده از موزه جنگ خرمشهر هم بازدید کرد. آنچنان تصویر زن و مرد، کودک و جوان خرمشهر‌ی در زمان اشغال را در مقاومت ۳۴ روزه به تصویر کشیده؛ که در هیچ جای جهان چنین مبارزه و مقاومت را نخواهید دید.

محمد جهان‌آرا فرمانده مبارز میدانی خرمشهر بود و در مبارزه مردمی در مقابل دشمن تا بن‌دندان مسلح فرماندهی را بعهده داشت. عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر فقط یک حادثه نظامی نبود بلکه از نظر سیاسی روز‌ها در صدر اخبار جهان قرار داشت و سبب تحولات بسیاری در منطقه و جهان شد.

در عملیات بیت‌المقدس رزمندگان اسلام ضمن عقب راندن دشمن، تعداد ۱۹ هزار اسیر تسلیم نیرو‌های اسلام شد و در آخر در آستانه حماسه انتخابات قرار داریم، حماسه‌ای که پاسداشت فتح خرمشهر است. رزمندگان خرمشهر با نگاه به فرامین امام خمینی (ره) پیروزی خرمشهر را رقم زدند، ما نیز گوش به فرمان رهبرمان با حضور در انتخابات و انتخاب اصلح فتح دیگری را رقم خواهیم زد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار