دیدگاه مقامات عالی‌رتبه نظامی درباره عملکرد «خبرگزاری دفاع مقدس»

تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور به بیان دیدگاه خود در خصوص عملکرد هشت ساله خبرگزاری دفاع مقدس پرداختند.
کد خبر: ۴۵۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ - 23May 2021

خبرگزاری دفاع مقدسگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: «هشت سال دفاع مقدس ما، صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست. گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی، ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌گذاری کند.» (امام خامنه‌ای)

امروز هشت سال از زمان آغاز به کار خبرگزاری دفاع مقدس می‌گذرد و به همین مناسبت در ادامه، نظر تعدادی از فرماندهان ارشد نیروهای مسلح درباره عملکرد این خبرگزاری در تبیین وقایع دوران هشت ساله دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان را مرور می‌کنیم.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با بیان اینکه مطالب خوب و ارزشمندی در خبرگزاری دفاع مقدس ارائه می‌شود، گفت: اینکه به فداکاری‌ها، ایثار و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس پرداخته می‌شود و با افراد مرتبط با آن دوره که جنگ تحمیلی را با تمام وجود احساس کرده‌اند، گفت‌وگو و به جامعه مخاطب ارائه می‌شود، کاری ارزشمند و ستودنی است.

وی خبرگزاری دفاع مقدس را احیاگر ارزش‌های دفاع مقدس و زنده‌کننده یاد شهدا دانست و افزود: کار امروز این خبرگزاری به مثابه کاری است که حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا انجام داد.

سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به عملکرد مطلوب خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: خبرگزاری دفاع مقدس، خبرگزاری خوبی است که امیدواریم مسئولان بالاتر، از آن حمایت کنند تا این خبرگزاری بتواند خبر‌ها را به‌ویژه اخبار بین‌المللی را بهتر منعکس کند.

همچنین سردار سرتیپ پاسدار «سیدمسعود جزایری» معاون سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، با اشاره به ضرورت تشکیل خبرگزاری دفاع مقدس عنوان کرد: مسئله دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در جمهوری اسلامی اهمیت بسیار بالایی دارد که به‌عنوان بزرگترین پدیده پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران به‌وجود آمد.

وی افزود: خبرگزاری دفاع مقدس که به‌طور تخصصی در زمینه انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و محور مقاومت فعالیت می‌کند، به مرور زمان جایگاه خود را در بین رسانه‌ها بالا برده و محبوبیت زیادی نیز به‌دست آورده است.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: بنده جزو افرادی هستم که روزانه اخبار خبرگزاری دفاع مقدس را دنبال می‌کنم. اینکه در این خبرگزاری اخبار همه سازمان‌های نیرو‌های مسلح به‌طور خاص ارائه و پردازش می‌شود، کار ارزشمندی است و ان‌شاالله این روند توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: در بحث تحلیل عملیات‌های دفاع مقدس باید ابعاد مختلف عملیات‌ها به‌ویژه در سالگرد برگزاری عملیات‌های دفاع مقدس تبیین شود؛ چراکه نسل جوان ما و حتی گا‌هی برخی از نظامیان ما هم اطلاعات کافی راجع به ابعاد مختلف عملیات‌های دفاع مقدس ندارند و این موضوع، وظیفه سنگین و خطیری را متوجه خبرگزاری دفاع مقدس می‌کند. خبرگزاری دفاع مقدس می‌تواند در این عرصه‌ها با قدرت وارد شود و اگرچه تا به امروز فعالیت مطلوبی داشته است، اما برای اینکه نسل جوان را متوجه عظمت دفاع مقدس کند، مسئولیتی سنگین بر عهده دارد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار