فتح خرمشهر، فتح خون/ معرفی کتاب؛

کتاب «صبح خرمشهر»

کتاب «صبح خرمشهر» خاطرات سردار جانباز «محمود باقرزاده» از عملیات بیت‌المقدس، توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شده است.
کد خبر: ۴۵۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ - 23May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «صبح خرمشهر» روایت سردار جانباز «محمود باقرزاده» فرمانده گردان شهید توسلی از تیپ ۲۱ امام رضا (ع) از عملیات بیت‌المقدس است که به قلم «مریم عرفانیان» به رشته تحریر درآمده است.

بخشی از کتاب

یکباره متوجه شدیم اطرافمان مملو از اسیر است. اکثر آنها در گوشه و کنار پنهان شده بودند و زمانی که رزمنده‌ها رگبار هوایی بستند، عده‌ زیادی بی‌هیچ مقاومتی از پناهگاه‌ها بیرون آمدند و تسلیم شدند.

ساعت ۱۰ صبح بود که درگیری گمرک رو به اتمام می‌رفت و تیراندازی‌ها کمتر شد. با اینکه فکر می‌کردم درگیری اصلی‌مان بعد از درگیری گمرک است و جنگی تمام عیار، اما تمام درگیری در همان گمرک پایان یافت.

جمعیت اسرای عراقی لحظه به لحظه بیشتر می‌شد و کسانی که هم خواسته بودند با شنا از دهانه اروند-کارون تا عراق شنا کنند، غرق شدند. با دیدن آنها گفتیم: «با این همه اسیر چه کنیم؟!»

کتاب «صبح خرمشهر» به‌عنوان بیست‌ودومین کتاب از مجموعه «فاتحان خرمشهر» روایت فرماندهان از عملیات بیت‌‌المقدس، با شمارگان سه‌هزار نسخه در ۹۲ صفحه و در قطع پالتویی در سال ۱۳۸۷ توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار