فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیرکل بنیاد شهید البرز:

حماسه سوم خرداد با ایمان رزمندگان در تاریخ جاودانه شد

«رستمیان» گفت: سوم خرداد حماسه‌ای الهی بود که با ایمان و اعتقاد رزمندگان در تاریخ جاودانه شد.
کد خبر: ۴۵۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ - 23May 2021

حماسه سوم خرداد با ایمان و اعتقاد رزمندگان در تاریخ جاودانه شدبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ‌امروز در نشست شورای معاونین اداره‌کل بنیاد شهید البرز که در سالن جلسات برگزار شد، سوم خرداد را یکی از روزهای بسیار به‌یادماندنی و ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: فتح خرمشهر هیچ‌گاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه «فتح خرمشهر فتح خاک نبود، فتح ارزش‌ها بود»، گفت: در سال 1361 پس از ماه‌ها اسارت خرمشهر و رجزخوانی صدام لعیم و با وجود اینکه خرمشهر را جزو خاک عراق قلمداد می‌کرد، اصلاً انتظار نداشت که با رشادت‌های جوانان غیور این مرزوبوم روزی خود را آن طرف اروند ببیند. سوم خرداد حماسه ای الهی بود که با ایمان و اعتقاد رزمندگان در تاریخ جاودانه شد.

رستمیان بیان داشت: در تمامی جنگ‌های بعد از جنگ جهانی دوم دو ابرقدرت رو در روی یکدیگر ایستادند و تنها جنگی که هر دو بلوک شرق و غرب با تمامی امکانات یک طرف بودند جنگ تحمیلی بود. رزمندگان غیور این سرزمین در این جنگ نابرابر تنها با خدا معامله کرده بودند و با انگیزه‌ای الهی در برابر دشمن تا بن دندان ‌مسلح بعثی مقاومت کردند و آن انگیزه خدایی موجب در هم شکستن ماشین جنگی صدام شد.

مدیرکل بنیاد شهید البرز با بیان اینکه فتح خرمشهر سرنوشت جنگ را تغییر داد، افزود: قبل از فتح خرمشهر بسیاری از کشورها از سراسر دنیا می‌گفتند که ایران باید بخشی از خاک خود را به عراق بدهد اما رزمندگان اسلام تنها پس از 48 ساعت آن هم در مرحله سوم عملیات که خرمشهر با همه امکانات دشمن در معرض خطر قرار گرفته بو، خرمشهر را فتح کردند و شهید والامقام «علی گروسی» از افتخارات استان البرز بر فراز مناره‌های مسجد جامع آن شهر اذان سر داد و نماز جماعت اقامه شد.

وی بیان مجاهدت‌های رزمندگان در جنگ هشت‌ساله و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه و رسالت سنگین کارکنان بنیاد و متولیان فرهنگ دانست و تأکید کرد: ما باید به تاریخ خود افتخار کرده و مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس را برای نسل جدید و آینده کشور بازگو کنیم که شهدا و ایثارگران چه نقشی در حماسه‌های بزرگ آن دوران داشتند.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز متذکر شد: بازگو کردن واقعیت‌های جنگ و دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فقط نباید در حد مجالس و محافل باشد بلکه باید مبنای عملیاتی پیدا کند که این مسئولیتی سنگین بر دوش ما خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها