فتح خرمشهر، فتح خون/ فرمانده لشکر ۲۱ حمزه نزاجا؛

سوم خرداد، نقطه اوج قله شکوه دفاع مقدس است

امیر «شفیعی» در پیامی فرارسیدن سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت و این روز مهم را نقطه اوج قله شکوه دوران دفاع مقدس عنوان کرد.
کد خبر: ۴۵۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ - 23May 2021

ب️ه گزارش دفاع‌پرس از تبریز، امیر سرتیپ دوم ستاد «امیرحسین شفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان و ارشد نظامی آجا در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، در پیامی فرارسیدن سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

متن پیام امیر «شفیعی» بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سوم خرداد سال ۶۱ یادآور سالروز یک پیروزی بزرگ در اذهان ملت سرافراز ایران و عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس می‌باشد که به آزادسازی خرمشهر منجر شد.

این روز مهم را باید نقطه اوج قله شکوه دوران دفاع مقدس بدانیم؛ چراکه این مقطع زمانی یادآور رشادت، رادمردی و جانفشانی مردانی است که با سلاح ایمان، عزت و خودباوری و با تمام توان، در برابر تمامیت خواهی و ستمگری استکبار منطقه ایستادند و با تقدیم شهدای بسیار به پیروزی رسیدند.

مردم شریف ایران اسلامی که با عنایت پروردگار متعال و فرماندهی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، انواع توطئه‌های دشمنان را پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فداکاری و ایثار، در نطفه خفه کرده بودند؛ در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با ایستادگی و مقاومت در دفاع از دین و شرف و ارزش‌های مقدس این آب و خاک، مجاهدت ورزیدند و با نهادن جان خویش در طبق اخلاص، حماسه‌های ماندگار و بی‌نظیری، چون حماسه آزادسازی خرمشهر را رقم زدند و اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن باقی بماند.

بی‌تردید نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ تحمیلی و تا وقوع این پیروزی بزرگ و ارزشمند، غیر قابل انکار است. دلاورمردان ارتشی با تمام توان در برابر آماج حملات دشمن مقاومت کردند و بعد‌ها تا پای جان جنگیدند و ایثارگری کردند تا یک وجب از خاک پاک این مرز و بوم به دست دشمنان این سرزمین نیفتد.

بدون شک دلاوری‌ها و فداکاری‌های ارتشیان غیور و دلاور در آن سال‌ها و عملیات بیت‌المقدس، از نقاط بسیار روشن و پرغرور ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ انقلاب اسلامی می‌باشد.

اینک با وجود گذشت سالیان بسیار از فتح خرمشهر مظلوم، اندیشیدن به آن‌چه باعث پیروزی و فتح‌الفتوح آزادسازی خرمشهر شد، برای امروز کشور و همه‌ ما بسیار الهام‌بخش و دارای نکات بسیار می‌باشد. اگرچه امروزه ابزار‌های دشمنی و مخالفت با ملت شریف ایران اسلامی تغییر یافته، اما دلاورمردان ارتشی در کنار سایر نیرو‌های مسلح و مسئولین جمهوری اسلامی ایران به دشمنان ثابت کرده‌اند که در راه پیشرفت، توسعه و حفظ ارزش‌های متعالی خود، هر لحظه آماده از خودگذشتگی و خلق حماسه‌ای دیگر با رنگ و بوی «سوم خرداد» می‌باشند.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر هشت سال جنگ تحمیلی، فرارسیدن سوم خرداد، سالروز فتح غرورآفرین خرمشهر را به خانواده معظم شهدا، ارتشیان دلیر و قهرمان و به ویژه مردم شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزد منان برای این مردم بزرگوار و پراستقامت سلامتی و سربلندی مسئلت می‌نمایم و از خداوند می‌خواهم در حفظ و حراست از این کیان پرمهر، که با خون جوانان این سرزمین آغشته شده است، امانت‌داران صالح و شایسته‌ای باشیم.

سرتیپ دوم ستاد «امیرحسین شفیعی»
ارشد نظامی آجا در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار