وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر می‌کند

منابع غربی از سفر وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری طی روز‌های آینده خبر دادند.
کد خبر: ۴۵۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ - 23May 2021

وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا قصد دارد طی روز‌های آتی به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری سفر کند.

براساس این گزارش، سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی پس از آن صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی پس از ۱۲ روز درگیری و تنش نظامی با آتش بس موافقت کرده‌اند.

رویترز در ادامه به نقل از این منابع آگاه افزود: بلینکن همچنین قصد دارد به مصر و اردن نیز سفر کند و در راستای تلاش‌های دیپلماتیک برای ادامه آتش بس رایزنی کند.

زمان دقیق این سفر هنور اعلام نشده است.

مصر یکی از کشور‌های اصلی برای میانجیگری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در زمینه برقراری آتش بس بود.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در طول درگیری‌های نظامی رژیم صهیونیستی با فلسطین پنج بار به صورت تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتگو و بر حق تل آویو در دفاع از خود در برابر موشک‌ها و راکت‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز پنج شنبه گذشته اعلام کرد که بلینکن با گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در راستای برقراری آتش بس رایزنی کرده است.

به دنبال حملات شدید مقاومت فلسطینی به شهرک‌های صهیونیستی و تحمیل خسارات گسترده بر رژیم صهیونیستی، تل آویو بالاخره روز شنبه مجبور شد آتش بس بدون قید و شرط را بپذیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها