حضور حداکثری، اقتدار ملی/ رئیس کل دادگستری استان یزد:

انتخابات ۲۸ خرداد لیلةالقدر نظام است

«دهشیری» با بیان اینکه نمی‌توان عدالت را فدای برخی از مسائل کرد، گفت: پرهیز از ملاحظه کاری به جد در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد؛ چرا که هیچ مصلحت و ملاحظه‌ای بالاتر از اجرای عدالت نیست.
کد خبر: ۴۵۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ - 23May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آزمون بزرگ انتخابات، اظهار داشت: انتخابات ۲۸ خرداد ماه لیلةالقدر نظام است و قطعا مردم بار دیگر پرشور و با مشارکت حداکثری در انتخابات حاضر خواهند شد و سرنوشت خود و کشور را بخوبی رقم خواهند زد.

وی افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو تأمین‌کننده امنیت و قدرت برای کشور در عرصه‌های بین‌المللی و از سوی دیگر تقویت‌کننده انسجام و وحدت در درون کشور است.

دهشیری گفت: یکی از اهداف حکومت اسلامی، استقرار مراجعی برای اجرای قوانین، احقاق حق، ابطال باطل و اجرای عدالت است که در نظام جمهوری اسلامی قوه قضائیه به‌عنوان مظهر عدل و داد، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و همچنین مجری عدالت این رسالت را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه صرفا رسالت دستگاه قضا، قضاوت نیست، افزود: قضاوت تنها یکی از ابعاد مهم دستگاه قضاست که در دادگاه‌ها و محاکم تجلی می‌یابد.

دهشیری تصریح کرد: رسالت دیگر دستگاه قضا نظارت است که به‌وسیله نهاد‌های نظارتی، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی این رسالت خود را آن را انجام می‌دهد.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم، گسترش عدل و احیای حقوق عامه از دیگر رسالت‌های دستگاه قضاست که در دوران تحول به صورت جدیدتری پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تقویت روحیه انقلابی در درون دستگاه قضا در حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه، اظهار داشت: این روحیه انقلابی زمانی نمایان می‌شود که قضات با اراده فولادین در محاکم بتوانند ناممکن‌ها را ممکن کنند که کاهش پرونده‌های مسن در دستگاه قضا استان و همچنین حوزه قضائی شهرستان «اردکان» گواهی بر تقویت این روحیه جهادی و انقلابی است.

دهشیری، ضد فساد بودن را از دیگر تاکیدات مورد اشاره رهبر انقلاب یاد کرد و افزود: مبنای ضد فساد بودن در قوه به این معنی است که ابتدا باید سلامت قضایی در خود مجموعه نمایان شود که در این حوزه گزارشات خوبی ارائه شده است؛ چراکه اگر دستگاه قضا خود سالم باشد می‌تواند سلامت را در سایر دستگاه پیگیری و حاکم کند.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند کسی که همراهی کند تا مظلومی به حقش برسد روزی که همه قدم‌ها می‌لرزد قدم او ثابت و استوار است.

دهشیری افزود: همراهی با مظلوم به طرق مختلف متصور است به خصوص در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی معیشتی مباحث کرونا عرصه را بر مردم تنگ کرده هر کدام از ما می‌توانیم مصداقی از این روایات باشیم.

وی از قضات به‌عنوان یکی از مصادیق این روایت یاد کرد و گفت: همراهی قضات با فرد مظلوم و ستمدیده با رسیدگی و دادرسی قوی عادلانه، سریع و متقن صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: قضات با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اختلافاتی که به‌دلیل تعارض منافع و زیاده‌خواهی عده‌ای پیش می‌آید، باید نظرات طرفین را استماع و رأی به عدالت کنند و این‌جاست که فصل خصومت و اجرای عدالت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های خاص شهرستان اردکان، گفت: رشد و گسترش برخی از صنایع که بعضاً همسو با محیط زیست نیستند و مهاجرپذیر بودن این شهرستان، از جمله چالش‌هایی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده از این چالش‌ها، به‌عنوان فرصت بهره برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار