«هنیه» و «النخاله»:

نبرد «شمشیر قدس» پیروزی بزرگی برای فلسطین و امت اسلامی بود

رهبران جنبش‌های «حماس» و «جهاد اسلامی» فلسطین در جریان یک تماس تلفنی درباره پیروزی گروه‌های مقاومت در نبرد «شمشیر قدس» با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۴۵۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ - 23May 2021

نبرد «شمشیر قدس» پیروزی بزرگی برای فلسطین و امت اسلامی بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این گفتگوی تلفنی، پیروزی ملت و مقاومت قهرمان فلسطین بر دشمن صهیونیستی در جنگ غزه را به یکدیگر تبریک گفتند.

هنیه و النخاله ضمن اشاره به وحدت گروه‌های فلسطینی در میدان نبرد و فعالیت‌های سیاسی، به بررسی سیر تحولات در قدس، مسجد الاقصی، منطقه شیخ جراح و سرزمین‌های اشغالی پرداختند.

دو طرف تاکید کردند که نبرد شمشیر قدس پیروزی بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان بود و اوضاع پس از این نبرد با قبل از آن کاملاً متفاوت خواهد بود.

نبرد سخت و طاقت‌فرسای گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی تحت عنوان «شمشیر قدس» سرانجام بامداد جمعه پس از اعلام آتش بس، به پایان رسید. همانطور که پیش بینی می‌شد، رژیم صهیونیستی علیرغم رجزخوانی‌های فراوان، تحت فشار حملات موشکی و گسترده گروه‌های مقاومت در نهایت تَن به پذیرش آتش بس داد.

صهیونیست‌ها در حالی میدان نبرد با مقاومت فلسطین را ترک کردند که در نهایت مجبور شدند نسبت به توقف تجاوزات خود در منطقه «شیخ جراح» به گروه‌های مقاومت تضمین‌هایی بدهند. در همین ارتباط، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تأکید کرد: «جنبش حماس از طریق واسطه‌ها ضمانت‌هایی را از رژیم صهیونیستی مبنی بر توقف تجاوز به غزه و نیز دست کشیدن از اقدامات تجاوزکارانه در شیخ جراح و مسجدالاقصی، دریافت کرده است».

«ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تصریح کرد: «در جریان نبرد شمشیر قدس، گروه‌های مقاومت شکست سختی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردند. مقاومت فلسطین با هدف دفاع از قدس و مسجدالاقصی وارد نبرد مذکور شد».

از سوی دیگر، «نصر الشمری» معاون دبیرکل این جنبش مقاومت اسلامی تأکید کرد: نبرد «شمشیر قدس» موازنه قدرت را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطین تغییر داد. معاون دبیرکل نجباء عراق تأکید کرد: می‌توان گفت که گروه‌های مقاومت فلسطین در جریان نبرد شمشیر قدس، موازنه قدرت را بازطراحی کردند. گروه‌های فلسطینی نه تنها از ملت خود که از عزت و کرامت امت اسلامی دفاع کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار