وزارت اطلاعات:

عاملان انفجار سراوان دستگیر شدند

با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی، عاملان انفجار تروریستی اولِ فروردین در سراوان دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۵۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ - 23May 2021

عاملان انفجار سراوان دستگیر شدندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی، سه تیم تروریستی متلاشی و عاملان انفجار تروریستی اولِ فروردین در سراوان دستگیر شدند.

این انفجار کور تروریستی که در میدان کوزه سراوان رخ داد، منجر به شهادت یک نوجوان ۱۶ ساله بلوچ و زخمی شدن چند عابر بی‌گناه شد.

عناصر این تیم وابسته به گروهک تروریستی جیش‌الظلم، آموزش نظامی را در یک کشور خارجی دیده و با هدایت گروهک، اقدام به این جنایت کردند.

از این تیم که به دنبال اقدامات تروریستی دیگری بود، یک قبضه کلت کمری، ۶۰ کیلوگرم مواد منفجره به همراه ریموت‌کنترل و چاشنی انفجاری، کشف و ضبط شد.

یک تیم دیگر نیز در سیستان و بلوچستان شناسایی و با دستگیری آن‌ها از چند اقدام ایذایی و تروریستی جلوگیری شد. این تیم با هدایت گروهک تروریستی جنایتکار مستقر در اروپا، به دنبال اقدامات تروریستی در سطح استان و انفجار وحشیانه در اماکن مذهبی، برای تفرقه‌افکنی و اختلافات مذهبی بود.

از سرکرده شرور این تیم تروریستی که سابقه قاچاق مواد مخدر و قتل دارد دو قبضه کلت کمری، دو قبضه کلاش به همراه مقادیری ابزار و مواد ساخت بمب کشف شد.

همچنین یک تیم مسلح که برای اخاذی و اقدام تروریستی از اقلیم عراق وارد کشور شده بود، تحت رصد قرار گرفت و پس از درگیری مسلحانه در منطقه مرزی ارومیه، دو نفر از آن‌ها کشته شدند و یک نفر نیز متواری شد.

از این تیم تروریستی، دو قبضه کلاش، نارنجک، مواد انفجاری و مهمات به دست آمد.

وزارت اطلاعات به گروهک‌های تروریستی هشدار داده است که هرگونه اقدام علیه امنیت کشور، با واکنش قاطع و مؤثر مواجه خواهد شد. کشور‌هایی که مأمن فعالیت این گروه‌های تروریستی هستند، نیز باید پاسخگوی اقدامات تروریستی آن‌ها باشند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها