فتح خرمشهر، فتح خون/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

وحدت و همدلی نیروهای مسلح، اصلی‌ترین عامل آزادسازی خرمشهر بود

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» وحدت و همدلی نیروهای مسلح را اصلی‌ترین عامل آزادسازی خرمشهر دانست و گفت: امروزه باید مقابل رژیم اشغالگر قدس، این وحدت و همدلی را به اوج برسانیم.
کد خبر: ۴۵۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ - 23May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان استانی به‌مناسبت سوم خردادماه مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر، با تبریک روز ایثار و مقاومت، اظهار داشت: رزمندگان بی‌نام و نشان از ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ طی چهار عملیات برای آزادسازی خرمشهر تلاش کردند که سرانجام سوم خردادماه به پیروزی رسیده و موفق به آزادسازی خرمشهر عزیز شدند.

وی با تأکید بر اینکه خیانت برخی افراد، باعث اشغال خرمشهر شد، توضیح داد: وقتی صحبت از تهدید خرمشهر و حضور دشمن در نزدیکی این شهر شد، رئیس جمهور وقت ایران به‌عنوان فرمانده کل قوا، اعلام کرد که بگذارید دشمن وارد خرمشهر شود و درون شهر آنان را خفه کنید.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه کسی به باز پس‌‍‌گیری خرمشهر باور نداشت، خاطرنشان کرد: صدام گفته بود به نیرویی که خرمشهر را آزاد کند، کلید بصره را تحویل می‌دهم، با این وجود، رزمندگان اسلام با امداد الهی، توکل به خدا، دعا‌های رزمندگان در سنگر‌های جبهه و ... موفق به آزادسازی خرمشهر شدند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس کسی دنبال شغل و جایگاه نبود و کسی سود دنیوی را دنبال نمی‌کرد. ارتش، سپاه، بسیج و جهادسازندگی همگی در راستای کسب رضای خدا کار می‌کردند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه دشمن تنها یک کشور نبود، اظهار داشت: شرق و غرب پشت رژیم بعثی بودند؛ به‌طوری که روس‌ها تجهیزات زرهی، فرانسه هواپیما‌های پیشرفته، آلمان تجهیزات شیمیایی، آمریکا اطلاعات قوی و اعراب منطقه نیز از نظر مالی رژیم بعثی عراق را پشتیبانی می‌کردند. هدف دشمنان نیز براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، تجزیه استان‌های خاص و استراتژیک همچون خوزستان و تسلط بر نفت کشورمان بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دشمنان از همان روز‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، با توطئه‌هایشان همچون جریان‌های کردستان، آذربایجا ‎غربی و گنبد، ترور شخصیت‌های مهم، انفجار‌ها و... درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند که در این مسیر موفق نشدند؛ به همین دلیل ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ حمله نظامی علیه کشورمان را آغاز کردند.

وی در خصوص اهداف پلید صدام از شروع جنگ علیه ایران، گفت: در آغاز جنگ تحمیلی، صدام مقابل اصحاب رسانه قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد و ادامه مصاحبه را سه‌روز بعد به خوزستان و پس از یک هفته به تهران موکول کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه ما در هشت سال جنگ تحمیلی پیروز شدیم، توضیح داد: ما آغازگر جنگ نبودیم و دشمن با اهداف پلید، جنگ را بر ما تحمیل کرد؛ اما این ما بودیم که توانستیم دشمن را از کشورمان بیرون کنیم و مانع رسیدن آنان به اهداف‌شان شویم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سپاه، ارتش، بسیج و جهادسازندگی همدل بودند، اظهار داشت: نمی‌دانم چرا عنوان نهاد مقدسی همچون «جهادسازندگی» را تغییر دادند. امروزه بسیج سازندگی سپاه همان کار‌های جهادسازندگی را با قدرت ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بنده اکثر عملیات‌های زمان جنگ را از نزدیک دیده‌ام، تأکید کرد: شهادت می‌دهم که وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح عامل پیروزی ما بود. امروزه باید مقابل رژیم اشغالگر قدس، این وحدت و همدلی را به اوج برسانیم. طی روز‌های گذشته مشاهده کردیم که رژیم صهیونیستی به دستور نتانیاهو جنگ علیه مسلمانان فلسطین را آغاز کردند و در مقابل، مقاومت مردم غزه را مشاهده کردیم. همچنان مردم مسلمان منطقه، راهبرد‌های پی‌ریزی شده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز به خاک و خون کشاندن مسلمانان غزه، سرانجام عقب‌نشینی کرد که نصرت الهی شامل مردم مسلمان غزه شد. آنان فکر می‌کردند کسی جرأت چپ نگاه کردن به ارتش اسرائیل را ندارد، اما هیمنه ۶۰ ساله ارتش اسرائیل شکست.

نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در آستانه امتحان الهی دیگر به نام انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا‌ها قرار داریم، بیان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه دینی و ملی ماست. باتوجه به جنگ اقتصادی و تحریم‌های استکبار جهانی به مشارکت بیشتر مردم در انتخابات نیاز داریم؛ به‌طوری که یک رأی بیشتر، تیری است بر قلب دشمن، استکبار و صهیونیسم.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد کسانی که به جمهوری اسلامی ایران عشق می‌ورزند، در انتخابات شرکت کرده و سرنوشت خودشان را رقم بزنند و شخصی متعهد، با ایمان کامل، روحیه انقلابی، روحیه جهادی، معتقد بر توانایی جوانان و... را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به توانمندی‌های نیرو‌های مسلح، خاطرنشان کرد: دشمن در سایه اقتدار نیرو‌های مسلح، جرأت ندارد با چشم بد به کشورمان نگاه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار