فتح خرمشهر، فتح خون/ بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت سوم خرداد؛

‌آزادسازی خرمشهر یکی از حوادث ماندگار و سرنوشت‌ساز دوران دفاع مقدس است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت فرا‌رسیدن سوم خرداد‌ سالروز آزاد‌سازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲ - 23May 2021
حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از حوادث ماندگار و سرنوشت ساز هشت سال دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزاد‌سازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:
 
سوم خردادماه، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را باید فرصتی برای بازنمایی روح مقاومت و مجاهدت ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی و عبور از گذرگاه‌های خطیر تاریخی برای دست‌یابی به اهداف و آرمان‌های بلند نظام و پیشرفت و تعالی کشور دانست.

حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از حوادث و رخداد‌های شگرف، ماندگار و سرنوشت ساز هشت سال دفاع مقدس است که درس‌ها و عبرت‌های آن برای همیشه تاریخ برای ملت ایران می‌تواند الهام بخش، آموزنده باشد.

رزمندگان با توکل به خدا، قدرت ایمان، شجاعت، وحدت، پیروی محض از امام و ولایت، روحیه حماسی، تفکر انقلابی، مدیریت جهادی توانستند دژ مستحکم و به ظاهر نفوذ ناپذیر دشمنان را در هم شکنند؛ و حماسه بی نظیر را در تاریخ ایران ثبت کنند.

خرمشهر سرافراز در حالی پس از ۵۷۸ روز طی عملیات بیت‌المقدس از اشغال دنیای تا دندان مسلح استکبار آزاد شد که ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان جهادگر و بسیجی این مرزوبوم، با امید به خداوند متعال، تکیه بر توان داخلی و اطاعت از امر، ولی فقیه مسلمین، در این نبرد نابرابر، مقتدرانه پیروز شدند و نشان عزت، ایستادگی، ایثار و پیروزی دین بر دنیا را در جریده عالم به ثبت رساندند.

امروز و در حالی که دشمن ناامید از تجاوز به این آب و خاک و همآوردی نظامی با ایران اسلامی، با تحریم‌های  اقتصادی، عملیات گسترده روانی و هجمه تبلیغاتی به مواجهه با انقلاب اسلامی برخاسته است، بازخوانی و مرور حماسه‌های بزرگ و غرور آفرین همچون فتح خرمشهر می‌تواند به عنوان الگویی ماندگار در پیش روی جوانان ما قرار گیرد و پایداری و استقامت ملتی بزرگ را در ذهن جهانیان زنده نماید.

با عرض تبریک فرخنده روز «آزادسازی خرمشهر» و روز دزفول، روز مقاومت و پایداری به آحاد ملت شریف و انقلابی ایران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و تکریم مقام شامخ شهیدان و حماسه سازان این حادثه عظیم تاریخی، بر آمادگی‌های همه جانبه نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی همیشه در صحنه برای رویارویی قاطعانه و سلحشورانه با هرگونه تهدید علیه استقلال و تمامیت ارضی، امنیت، آرامش پیشرفت ملت و کشور و دستاورد‌های سترگ انقلاب و نظام اسلامی تاکید می‌نماییم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها