فتح خرمشهر ، فتح خون/

سوم خرداد حکایت جاودانه فرزندان دلیر خمینی کبیر است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به مناسبت فرا رسيدن سوم خرداد بيانيه‌ای را صادر نمود.
کد خبر: ۴۵۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴ - 23May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به مناسبت فرا رسيدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و پيروزی رزمندگان اسلام در عمليات بزرگ بيت المقدس در سال 1361 بيانيه ای را صادر نمود.

 متن اين بيانيه بدين شرح می باشد:

«بسم الله الرحمن الرحيم»

سوم خرداد یادآور روزیست که آزادسازی خرمشهر در تاریخ 3 خرداد ماه سال 1361 از دست دشمن ملعون بعثی رخ داد و در آن زمان تعداد 5 هزار و 553 نفر در این واقعه شهید شدند ، اکنون سالروز آزادسازی خرمشهر از دید دور دستی ها یک حادثه تاریخی است که برای ملت ایران افتخار آمیز می باشد ولی از نزدیک و از دید ملت ایران که تجاوز دشمن به قسمتی از خاک خود و باز پس گیری آن را با تمام وجود حس کردند، این اتفاق شبیه به معجزه بود لذا امام خمینی (ره) در آن زمان چه زیبا بیان نمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

اکنون سوم خرداد، يادآور دلاور مردی و ايثار شهيدان، استقامت و پايداری ملت ايران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است. در واقع سوم خرداد حکایت جاودانه فرزندان دلیر خمینی کبیر و وارثان سرافراز، قهرمانان و اسطوره های خطه ایران در اوج خداباوری و خلوص امام شهيدان ، خمينی كبير است که با نثار هستی و جان خود از غیرممکن، ممکن ساختند.

چه زیبا و شایسته پیر و مرادشان ، عظمت این فتح عظیم را تا قله‌های سر به فلک کشیده بندگی و ایمان اعتلا بخشید و غلبه بر کانون دژخیم و آزادی بوستان مقاومت و مظلومیت را از آن ر‌ب‌العشق تفسیر کرد.

آزادسازی خرمشهر تجلی قدرت لايزال الهی بود كه در طرح عمليات های مختلفی در خرمشهر نظیر؛ ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و در نهایت عملیات غرورآفرين الی بیت المقدس و به دست توانای مردم خدا جو و مومن، با اقتدا به مولاي متقيان(ع)، با رمز «علی ابن ابيطالب (ع)» به نام مقدس «بيت المقدس» ظهور كرد.

همچنین این حماسه ملی دارای زوایای پنهانی می باشد که لزوم شناخت و آشکار نمودن ماهیت این حماسه بزرگ به جهانیان، هويت دينی و ملی مردم این سرزمین را به جهانيان عرضه می نماید، ضمن اینکه از سوی دیگر بازخوانی و ترسيم اين رخداد سترگ (فتح خرمشهر) برای نسل‌های امروز انقلاب و آينده سازان اين سرزمين موجب می گردد تا حماسه آفرينی ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولايت در آن مقطع درخشان تاريخی برای هميشه جاودانه گردد و در صحنه‌های رويارويی با بيگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و ميهن اسلامی روشن گر راه آنان باشد.

اكنون ضمن پاسداشت سالروز فتح غرورآفرین خرمشهر، با تأکید بر حفظ فرهنگ و نشر ارزشهای دوران دفاع مقدس ، این روز تاریخی را گرامی داشته و اعلام می داریم با آمادگی کامل در این راستا خدمت می کنیم و ضمن حفظ فرهنگ دفاع مقدس و نشر ارزش های موجود در آن که هم اکنون نیز با گذشت سال ها از اتمام جنگ، هنوز ارزش های پنهان فراوانی در لایه به لایه آن دوران و حتی پس از آن نهفته، در راستای حفظ و نشر آن تلاش می کنیم.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، سالروز مقاومت و پیروزی را به محضر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و همه آحاد مردم کشورمان به ویژه خطه مردم دارالمؤمن و دارالمجاهد استان همدان تبريك و تهنيت گفته، ياد و خاطره 56 تن از شهدای گرانقدر استان همدان را که در عمليات آزادسازی خرمشهر نقش داشتند را گرامی می داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار