فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

خرمشهر و دزفول نماد ایستادگی و فداکاری بی‌نظیری در تاریخ دفاع مقدس بودند

سرهنگ «سلامی» گفت: خرمشهر و دزفول در تاریخ دفاع مقدس ما نماد ایستادگی، فداکاری، حماسه، ایثار، مقاومت و مجاهدت‌های فراوان و بی‌نظیر بودند.
کد خبر: ۴۵۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ - 23May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز ش‌های دفاع مقدس استان سمنان در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان سمنان که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با حضور محدودی از پیشکسوتان دفاع مقدس، مسئولین استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده شهدا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد اظهار داشت: خرداد، ماه مناسبت‌های بزرگ اسلامی، انقلاب و دفاع مقدس است، روز‌های چون، شهادت امام صادق (ع)، ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، سالروز رحلت امام راحل (ره)، یوم ا... سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری، یوم ا... ۱۵ خرداد، انتخابات ریاست جمهوری که حضور حداکثری مردم در این رویداد حائز اهمیت و تعیین کننده برای کشور است، باید همه در آن حماسه عظیم نقش داشته باشیم.

وی با بیان این که خرمشهر و دزفول نماد ایستادگی و فداکاری بی نظیر بودند ادامه داد: در تاریخ دفاع مقدس ما خرمشهر و دزفول نماد‌های حماسه و ایثار و مقاومت و مجاهدت‌های فراوان است.

سلامی ادامه داد: در تاریخ دفاع مقدس ثبت شد، مدافعین مظلوم خرمشهر چگونه از آن شهر دفاع کردند و چند ده نفر، چندین لشگر و سپاه دشمن را ۳۵ روز پشت دروازه‌ها نگه داشتند.

این مسئول ادامه داد: صدام پس از اشغال خرمشهر آن شهر را به دژ مستحکم و نفوذ ناپذیر تبدیل کرده بود و دنیا به آن اذعان داشتند و رزمندگان اسلام چگونه با ایمان و توکل به خدا، با شجاعت، ایثار، روحیه انقلابی و جهادی توانستند استحکامات دشمن را در هم بشکنند و آن فتح بزرگ «فتح الفتوح» برای ملت ایران به ارمغان آورده شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که پس از فتح خرمشهر دنیا برتری نظامی جمهوری اسلامی را پذیرفت. ادامه داد: عملیات الی بیت المقدس و فتح خرمشهر بدست رزمندگان اسلام، نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس بود و معادله جنگ تحمیلی را به نفع نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر داد و دشمن بعد از فتح خرمشهر در حالت تدافعی قرار گرفت و پیروزی‌های رزمندگان اسلام یکی پس از دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد.

وی خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان مجاهد فی سبیل ا... و ایام هایی، چون سوم خرداد سالروز عملیات بیت المقدس و چهارم خرداد ماه، روزمقاومت و پایداری ، دزفول قهرمان که هزاران بار در طول جنگ تحمیلی موشک باران شد و با توپخانه هدف قرار گرفته شد و آن مردم مقاوم، راه مقاومت و ایستادگی را برگزیدند، می‌توانند درس‌ها و عبرت‌های فراوانی برای جامعه و تاریخ این کشور داشته باشد.

سلامی تصریح کرد: همه وظیفه داریم روحیه مجاهدت در راه خدا، اخلاق، معنویت و وحدت را در جامعه افزایش دهیم و نسل‌های انقلاب اسلامی را همواره در مسیر عزّت، سعادتمندی و پیروزی‌های پی در پی در مقابل نظام سلطه قرار دهیم.

مدیر کل حفظ آثارو نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان افزود: رزمندگان تیپ ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی در این عملیات ۱۰۷ شهید، رزمندگان سپاه و بسیج استان ۸۵ شهید و ۱۰۰ مجروح و جانباز و نیز جهادگران و سنگر سازان بی سنگر استان با یچهلمینک گردان نیرو خدمات مهندسی، رزمی چهار شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با همت آحاد مردم و مسئولان بویژه جوانان عزیز این استان هفت هزار برنامه برای بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس انجام شد و در سال جاری هم ۱۸ کارگروه استانی و  هشت ستاد شهرستانی تشکیل شده است و در چهل مناسبت دفاع مقدس و مقاومت تاکنون ۷۰ مجموعه، یک هزار و ۷۰۰ برنامه را در سامانه جامعه دفاع مقدس ثبت کرده اند. قریب به ۵۰۰ فعالیت و برنامه در این ایام سوم خرداد در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار