رئیس پلیس راهور ناجا:

الحاق ۲۰۰ دستگاه خودرو به ناوگان پلیس راهور ناجا/ بیش از ۵۱ درصد از خدمات نیروی انتظامی توسط پلیس راهور انجام می‌شود

سردار هادیانفر با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد خدمات در مجموعه نیروی انتظامی توسط پلیس راهور به مردم ارائه می‌شود، گفت: در آستانه انتخابات آماده هستیم در کنار تمام همکاران خود در نیروی انتظامی، بهترین انتخابات را برگزار کنیم.
کد خبر: ۴۵۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ - 24May 2021

الحاق ۲۰۰ دستگاه خودرو به ناوگان پلیس راهور ناجا/ بیش از ۵۱ درصد از خدمات نیروی انتظامی توسط پلیس راهور انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در پنجمین رزمایش ارتقاء توان عملیاتی پلیس راهور با بیان اینکه این پلیس چند وظیفه اصلی از جمله مدیریت ترافیک را برعهده دارد، اظهار داشت: به نوعی تمام مردم کاربر حوزه ترافیک هستند، باید بتوانیم این مدیریت را با استفاده از فناوری‌های جدید پیش ببریم.

رئیس پلیس راهور با اشاره به وجود ۵۴ میلیون دارنده گواهینامه و ۳۴ میلیون وسیله‌نقلیه افزود: امروز حضور پلیس راهور در جاده‌ها و شهر‌ها با حوزه ایمنی و امنیت عجین است، اما در کنار این حضور فیزیکی باید از فناوری‌های روز دنیا بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در بیماری کرونا، اگر یک نفر گرفتار شود، جان خود را از دست می‌دهد، اما غالب تصادفات دو تا سه مجروح و فوتی برجای می‌گذارد، ۲۸ هزار نفری در سال ۱۳۸۵ در تصادفات فوت می‌کردند که این عدد در چند سال اخیر به ۱۷ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ پس از کاهش جان‌باختگان تصادفات، این رقم مجدداً افزایش پیدا کرد، اما در سال ۱۳۹۸ مجدد موفق شدیم رقم کاهش فوتی‌های تصادفات را تجربه کنیم.

هادیانفر با اشاره به نقش ۳۰ دستگاه و ارگان در بحث کاهش آمار جان‌باختگان سوانح رانندگی، گفت: در سال ۱۳۹۹، بر اساس آمار پزشکی قانونی ۱۶ درصد (حدود هزار و ۷۰۰ نفر) در آمار فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی شاهد کاهش بودیم که شاید کرونا کمتر از ۳۰ درصد در این بحث تاثیر داشت.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: میزان تردد در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ که درگیری بیماری کرونا نبود، فقط هشت درصد کاهش داشت یعنی تردد‌ها انجام می‌شود که در روز‌هایی با اجرای طرح‌های محدودیت تردد، این کاهش محسوس است.

این مقام انتظامی با بیان اینک امروز پنجمین رزمایش اقتدار پلیس راهور را برگزار می‌کنیم، متذکر شد: در این مراسم بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی جدید به پلیس راهور اضافه می‌شود البته حدود ۴۵ دستگاه خودروی جدید در روز‌های اخیر به دلیل نیاز، به پلیس راه استان‌ها اضافه شده است.

وی افزود: پلیس راهور استان‌ها و شهرستان‌ها این خودرو‌ها را تحویل می‌گیرند، در این دو سال بیش از دو هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو به مجموعه پلیس راه و راهور استان‌ها در حوزه تقویت ناوگان و کاهش عمر خودرو‌ها اضافه کردیم و عمر برخی خودرو‌ها را از ۱۵ سال به پنج سال کاهش دادیم.

هادیانفر با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد خدمات در مجموعه نیروی انتظامی توسط پلیس راهور به مردم ارائه می‌شود، گفت: امروز شرایط ما خاص است، در آستانه انتخابات و آماده هستیم در کنار تمام همکاران در نیروی انتظامی، بهترین انتخابات را برگزار کنیم.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه امروز ۶۰ درصد موتورسوار‌ها به دلیل ضربه مغزی و عدم استفاده از کلاه ایمنی جان خود را از دست می‌دهند، اظهار داشت: امروز شش عامل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خوب آلودگی، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی باعث افزایش فوتی‌ها و مجروحان سوانح رانندگی می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار