فتح خرمشهر، فتح خون/ بیانیه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر

عملیات بیت‌المقدس نقطه راهبردی جنگ تحمیلی علیه ایران است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ - 24May 2021
عملیات بیت المقدس نقطه راهبردی جنگ تحمیلی ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه فتح خرمشهر بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.
 
در این بیانیه آمده است: هشت سال دفاع مقدس دوران پرتلاطمی بود که مستکبران و جهانخواران دنیا همه برای زمین گیر کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر متحد شدند و در پی نابودی این انقلاب دست به دست همدیگر دادند.
 
سوم خرداد یادآور ایثارگری و حماسه رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی است، روزی که جانفشانی رزمندگان اسلام در عمليات بيت المقدس به اوج خود رسيد و اين شهر را از چنگال دشمنان اسلام آزاد کردند.
 
عملیات غرورآفرین بیت المقدس که آزادی خرمشهر را در سوم خردادماه سال 61 رقم زد نقطه عطف و راهبردی جنگ تحمیلی ایران است که ضربه ای مهلکی بر پیکره رژیم بعث و حامیان آن به ویژه آمریکای جنایتکار وارد ساخت.
 
این بیانیه با بیان اینکه فتح خرمشهر به‌عنوان یک درس عملی نشان داد که ملت ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه و با کمترین امکانات در سایه اعتماد به نسل جوانانی که تا پای جان از این انقلاب دفاع کردند و با طبعیت از فرامین رهبرشان توانستند بر تمام قدرت‌های پشتیبانی‌کننده تجاوز به خاک ایران غلبه کنند افزود: این یک فتح و ظفر مهم و عبرت آمیز تاریخی بود، واقعه ای که تنها در سایه اتکا به قدرت لایزال الهی محقق شد.
 
در این بیانیه با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر باعث تغییر معادلات سیاسی و اجتماعی بین‌المللی شد خاطرنشان کرد: این حادثه مهم تاریخی همچنان در تاریخ پرافتخار ملت ایران دوام خواهد داشت و اثراتش در حافظه مردم تا ابد باقی خواهد ماند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: همانگونه که فرزندان رشید و در گهواره امام خمینی (ره) 39 سال پیش با حضور ایثارگرانه خود خرمشهر، شهر خون و قیام را از لوس بعثیان اشغالگر پاک کردند امید می رود با اتحاد و همبستگی جوامع اسلامی و ملت های آزادیخواه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را در آینده ای نزدیک از قبله اول مسلمانان جهان بیرون رانده و قدس به صاحبان اصلی آن سپرده شود.
 
در این بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس تصریح کرد: امروز آگاهی و بیداری نيروهای مسلح و غیورمردان این مرزو بوم به پشتوانه فرامین حکیمانه رهبر انقلاب توطئه های قدرت‌های استكباری را خنثی و همچون گذشته با حضور مخلصانه آحاد رزمندگان و جان برکفان نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیج مردمی در میادین صیانت از نظام در بحران ها و شرایط حاد کشورحضوری مستمر بعمل خواهد آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار