عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آمریکا به دنبال خرید زمان در مذاکرات وین است

مالکی گفت: آمریکا می‌خواهد ضمن خرید زمان، مذاکرات را فرسایشی کند که قطعاً این موضوع به نفع ما نیست.
کد خبر: ۴۵۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ - 24May 2021

آمریکا به دنبال خرید زمان در مذاکرات وین است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگویی درباره نحوه راستی آزمایی اقدامات آمریکا پس از توافق با ایران اظهار داشت: عراقچی بحث راستی آزمایی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در مذاکرات وین دانست و اعضای کمیسیون بر این نکته تأکید داشتند که آمریکایی‌ها باید صداقت خودشان را نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در گام اول آن‌ها باید اقدام به آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران در کشور‌های مختلف کنند و بعد از توافق کشتی‌های ایرانی بتوانند مانند گذشته به‌خوبی تردد کرده و نفت ما را به شرکای خارجی به فروشند.

وی افزود: در صورتی که این موارد برای ایران ثابت شود آن وقت به دولت برای برگشتن به محدودیت ذیل توافق هسته‌ای اجازه داده خواهد شد.

مالکی تصریح کرد: ممکن است آمریکایی درباره راستی آزمایی‌ها حرف بزنند، اما طرف ایرانی پس از مشورت با تهران پاسخ لازم را می‌دهد و شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون امنیت ملی قطعاً نظارت خواهند داشت.

با اشاره به روند مثبت مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر در مخمصه‌ای گیر کردند که راه خروجی از آن ندارند به همین دلیل باید واقعیت‌ها را بپذیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ایالات متحده می‌خواهد ضمن خرید زمان، مذاکرات را فرسایشی کنند که قطعاً این موضوع به نفع ما نیست.

وی افزود: ما باید سرعت و دقت عمل را در مذاکرات وین افزایش دهیم تا بتوانیم حرف خود را به کرسی بنشانیم ضمن این که اگر آمریکایی‌ها اهل عمل هستند باید نشان دهند.

مالکی بیان کرد: آنچه که از مذاکرات برداشت می‌شود، این است که آمریکایی‌ها به دنبال کسب امتیاز بیشتر هستند و تیم ایرانی بیش از پیش باید هوشیار باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار