فتح خرمشهر، فتح خون/ فرمانده سپاه استان البرز:

فتح خرمشهر پیاده‌سازی آیات قرآن است

سردار سرتیپ دوم پاسدار «مولایی» گفت: رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس با استعانت از آیه «و من یتقی الله یجعل له مخرجا» آنقدر جنگیدند تا به پیروزی رسیدند؛ به راستی که فتح خرمشهر پیاده‌سازی آیات قرآن است.
کد خبر: ۴۵۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ - 24May 2021

فتح خرمشهر پیاده‌سازی آیات قرآن استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید یوسف مولایی»‌ فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ‌امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد و آیین رونمایی از کتاب صوتی سه‌گاه ابوهادی که در کانون شهید سبحانی کرج برگزار شد، اظهار داشت: ملتی فلک‌زده و طوفان زده است که عقبه‌ای داشته و دارای قدرت معنوی فرهنگی باشد اما از آن استفاده نکند.

وی افزود: آمریکا حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال است که تشکیل شده اما فاقد عقبه فرهنگی است بنابراین توقعی از آن نیست اما کشوری که دارای عقبه‌ای قوی برای دفاع از خود و همچنین تمدن‌سازی و توسعه تمدن است، زمانی طوفان‌زده می‌شود که عقبه‌ها و داشته‌های خود را از یاد ببرد یا آنچه که فهمیده، در گذر زمان غیر قابل استفاده شود.

سردار مولایی، خرمشهر را نماد و حادثه‌ای برشمرد که یک فرهنگ و مکتب را زنده کرد و بیان داشت: اگر همه ما و مسئولان از داشته‌ها و درس‌ها و عبرت‌های ۴۲ سال گذشته از انقلاب به ویژه هشت سال دوران دفاع مقدس بهره‌مند شویم درمانده نخواهیم شد؛ هر کس از این داشته‌ها استفاده نکند محکوم به شکست است و باید او را مذمت کرد.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه این داشته‌ها به قدری غنی است که هر کس قطره‌ای از این دریا را به دست آورده موفق شده است، اضافه کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی پرونده دفاع مقدس است که لازم است سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد و در پیشبرد اهداف انقلام و نظام به آن‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس طی چهار مرحله انجام شد، افزود: در طرح اولیه قرار بود از جنوب اهواز و جاده اهواز - خرمشهر ۱۳۰ کیلومتر پیشروی و جاده فتح شود، اما در طرح دیگری مقرر شد رزمندگان از کارون عبور و جاده را فتح و به سمت مرز حرکت کنند که این اقدام به محاصره دشمن از سوی رزمندگان انجامید.

سردار مولایی با اشاره به تفکر انقلابی و برگرفته از تعالیم اسلامی رزمندگان مبنی بر اینکه خداوند راه را نشان می‌دهد، ادامه داد: فاتحان با امکانات اندک عملیات را انجام دادند و خود را به جاده رساندند و در‌حالی‌که برای نبرد با دشمن جانی برایشان نمانده بود با استعانت از آیه «و من یتقی الله یجعل له مخرجا» آنقدر جنگیدند تا به خرمشهر رسیدند. به راستی که فتح خرمشهر پیاده‌سازی آیات قرآن است.

فرمانده سپاه استان البرز بیان داشت: در ۹ ماهه اول جنگ که تحت فرماندهی تفرقه بود، ایران موفق به پیروزی چشمگیری نشد اما در ۹ ماهه دوم با فرماندهی جدید کل قوا، در اولین عملیات در تاریخ ۵ مهر سال ۱۳۶۰ شکست حصر آبادان و در آخرین عملیات آزادسازی خرمشهر رقم خورد و تقریبا ۸۰ تا ۹۰ خاک کشور از اشغال رژیم بعثی عراق خارج شد.

وی با اشاره به امکانات و نیروهای محدود ایران در مقابل کثرت تجهیزات و نیروهای دشمن، این پیروزی‌های پیاپی را حاصل اتحاد سپاه، بسیج و ارتش دانست و گفت: نهادهای انقلابی کشور زیر سایه آیات قرآن کریم به ویژه آیه «واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» به این پیروزی‌ها دست یافتند.

سردار مولاییابراز داشت: پیش از عملیات آزادسازی خرمشهر، صدام به ایران گفته بود که اگر خرمشهر را بگیرید کلید بصره را به شما می‌دهم چون باور نداشت که این پیروزی امکان‌پذیر است اما خداوند با فتح خرمشهر پیروزی را به آن‌هایی که کفر می‌ورزیدند و آن را باور نداشتند ثابت کرد.

فرمانده سپاه استان البرز‌ خاطرنشان کرد: آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده کوله‌بار با ارزشی بر دوش ما است که باید از آن درس بگیریم. ملتی از غافله عقب می‌ماند که نداند در این کوله‌بار ارزشمند چه تجارب ارزنده‌ای موجود است که می‌تواند برای تمدن‌سازی و ملت‌سازی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار