فتح خرمشهر، فتح خون/ سازمان بسیج رسانه ‌البرز به مناسبت سوم خرداد؛

فتح خرمشهر، حماسه‌ای بی‌بدیل و شگرف در تاریخ دفاع مقدس است

سازمان بسیج رسانه استان البرز به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۵۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ - 24May 2021

بیانیه سازمان بسیج رسانه استان البرز به مناسبت سوم خردادبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، سازمان بسیج رسانه استان البرز به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: 

«فتح محیرالعقول و حماسه شگرف و بی‌بدیل آزادی خرمشهر که با دلاوری و ایثار فرزندان رشید این مرزوبوم در تاریخ سوم خرداد سال ۱۳۶۱ به وقوع پیوست، میراث بسیار ارزشمند و گرانسنگ خودباوری و تکیه بر داشته‌های خود را برای نسل‌های بعدی به یادگار گذاشت. به‌طوری‌که پس از گذشت حدود 40 سال از آن حماسه تاریخی، بازخورد آن را حتی در سرزمین‌های اشغالی و رزمندگان عزیز فلسطینی و همچنین جوانان غیور غزه نیز شاهد هستیم.

صبح روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بود که رزمندگان خداجوی ایران اسلامی موفق به رخنه و نفوذ در شهر خرمشهر شدند و به هنگام اذان ظهر، شهر را بطور کامل به تصرف خود درآوردند و صدای ملکوتی و روح‌بخش اذان با صدای داوودی جانباز شهید حاج علی گروسی از مناره‌های گلوله باران شده مسجد جامع خرمشهر فضای شهر را عطرآگین کرد.

عملیات افتخارآمیز فتح خرمشهر نتیجه فرهنگ ایثار و شهادت در وجود پاک رزمندگان پرتوان اسلام بود چراکه دشمن بعثی با تمامی امکانات، ادوات و تجهیزات مدرن نظامی که از اربابان شرقی و غربی خود و با دلارهای نفتی مرتجعین عرب منطقه به دست آورده بود، به سرحدات ایران اسلامی حمله کرده بود و فرزندان دلاور این سرزمین با توکل بر ذات اقدس باری تعالی و توسل به ائمه اطهار (ع) در برابر ماشین جنگی تا بن دندان مسلح دشمن زبون جانانه مقاومت کردند و درسی فراموش‌نشدنی به متجاوزان بعثی دادند.

بنابراین حماسه عظیم سوم خرداد را به‌واقع می‌توان حماسه‌ای بی‌بدیل، شگرف و درخشان نامید که دلاورمردی‌ها و جان‌فشانی‌های صورت گرفته در آن تا ابد همچون نگینی تابناک بر تارک این سرزمین پاک خواهد درخشید.

برای این فتح بزرگ رشادت‌ها و دلیرمردی‌های بی‌مانند و جانانه‌ای صورت گرفته و شهیدان والامقام بسیاری به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند که باید هرسال بیش از گذشته یاد و خاطره آنان گرامی داشته شود. درود می فرستیم بر ارواح طیبه و پاک تمام شهیدان گلگون کفن خاصه شهدای عملیات غرورآفرین و ظفرمند آزادسازی خرمشهر عزیز. امید که ادامه‌دهنده راه پرافتخار آن عزیزان سفرکرده باشیم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار