سرلشکر سلامی در همایش «وحدت، مقاومت و بصیرت»:

توانمندسازی بسیجیان برای مقابله با توطئه‌های صهیونیسم جهانی/ راز سربلندی ما «ایستادگی» است

فرمانده کل سپاه گفت: می‌توان با تقویت پایگاه‌ها و توانمند کردن بسیجیان بیش از پیش مقابل نفوذ و سیاست‌های کثیف دشمنان ایران و اسلام ایستاد و نقشه‌های صهیونیسم جهانی را نقش بر آب کرد.
کد خبر: ۴۵۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ - 24May 2021

دشمنان نمی‌توانند ظهور ایران قدرتمند را تحمل کنند/ توطئه‌های دشمن تمام‌شدنی نیستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش «وحدت، مقاومت و بصیرت» که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، با شکرگزاری به درگاه خداوند بابت موفقیت در عملیات‌های باشکوه فتح‌المبین، بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) و همچنین عملیات پر افتخار «شمشیر قدس» در فلسطین، در جمع فرماندهان نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان، سرزمین مردمانی با قلب‌های مهربان، سرزمین شهیدان والامقام و مجاهدت‌های پرفروغ دلاوران جوان است.

وی با اشاره به حقایق درخشان تاریخ پس از انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما تجربه شگرفی برای عالم اسلام به‌خصوص ملت ایران بود که درس‌های بزرگی را به همراه آورد و حقایق متعالی و ارزشمندی را به همه ما نشان داد که سعادتِ جهاد و شهادت از جمله آن‌ها بود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: هیچ ملتی نیست که بتواند در برابر دشمن، بدون از میان کشیدن شمشیر‌ها و بدون حضور در صحنه‌های قیام، صرفاً با تکیه بر ایمان، باور و اعتقاد خود پیروز شود؛ این قاعده و سنت الهی در تمام تاریخ، به‌ویژه از دوران ظهور اسلام و آغاز رسالت پیامبر اعظم (ص) تا عصر مجدد بیداری مسلمانان و برانگیختگی اسلام جدید، به‌عنوان پیام‌آور آزادی، همواره در میان امت اسلامی رواج داشته است، اما ما معیارهای عدالت، کرامت و عزت مسلمانان را در قالب امنیت همه‌جانبه مردم، توسط انقلاب اسلامی دوباره به دست آوردیم.

سردار سلامی با بیان اینکه صحنه‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: طی این ۴۳ سال و از همان ابتدا که خورشید دین با انقلاب شکوهمند اسلامی ظهور کرد، جهان باطل که مجمع شیاطین عالم است، نمی‌توانست این توفیق و این درخشش و نمایش شکوهمند اسلام را در به زیر کشاندن پرچم قدرت‌های سلطه‌گر ببیند؛ دشمنان اسلام نمی‌توانستند ببینند که جمهوری اسلامی ایران، در جغرافیای سیاسی عالم، به‌عنوان یک قدرت بزرگ در حال قد کشیدن و برافراشتن پرچم است و همچنان هم نمی‌توانند تحمل کنند.

وی بیان کرد: حقیقت تلخی است که دشمن همواره از لحاظ سیاسی بر جهان مسلط بوده و از لحاظ اقتصادی هم قدرت برتر به شمار می‌رفته است و هنوز هم دشمنان ما، غول اقتصادی جهان هستند؛ آن‌ها حتی از نظر فرهنگی نیز دارای دست برتر هستند، صد‌ها شبکه تلویزیونی و ماهواره‌ای و شبکه‌های قدرتمندِ فضای مجازی که در اختیار آن‌هاست، همگی نشان‌دهنده این است که دشمنان ما جزو بی‌سابقه‌ترین امپراطوری‌های نظامی عالم بوده‌اند.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه دشمنان ما در طول تاریخ، به لحاظ محاسبات مادی همواره دست برتر را داشته‌اند، گفت: اما از نظر یک شاخص و یک عنصر از قدرت، آن‌ها ذلیل، ناتوان، فقیر و ناقص بودند که آن عنصر هم ایمان است.

سرلشکر سلامی افزود: ملت ایران و امت مسلمان در سراسر عالم، تمام کاستی‌های مربوط به قدرت را با ایمان جبران کرده‌اند و این ایمان مسلمانان بود که قدرت مسحورکننده و تاکتیک‌های نظامی دشمن را در صحنه‌های نبرد، خنثی کرد و راه را بر غلبه توپخانه‌ها و تانک‌های دشمن بست و اجازه نداد دشمن بر مسلمانان غلبه کند.

وی با بیان اینکه تمام قدرت‌های باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس، در کنار رژیم بعث عراق ایستاده بودند و آشکارا او را حمایت می‌کردند، عنوان کرد: در حالی که ایران انقلابیِ تازه قدرت یافته، در توسعه اقتصادی و سیاسی، نوپا بود، اما به همت جوانان جهادی توانست از جنگ تحمیلی، پیروز خارج شود و هیچ‌یک از این اتفاقات، بدون لطف الهی، ممکن نبود.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه توطئه‌های دشمن تمام‌شدنی نیست، گفت: جنگ تمام شده است، اما دشمن همچنان باقی است و میدان جنگ، تغییر کرده است؛ عرصه جنگ، از میدان نظامی به جنگ اقتصادی، از تهاجم فرهنگی به فشار‌های سیاسی و در نهایت از به دست گرفتن اقتصاد کشور‌های دیگر به تحریم‌های اقتصادی، تبدیل شده است و آن‌ها همچنان به تلاش برای منزوی کردن ایران و رقم زدن جنگ‌های نیابتی، با انتشار پدیده شوم تروریسم و تکفیر در عالم اسلام، ادامه می‌دهند.

سرلشکر سلامی با اشاره به سیاست‌های شوم دشمنان برای براندازی حکومت‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: معاندین برای قطع نفوذ گفتمان اسلام، سال‌ها نقشه کشیدند، سیاست‌های ویرانگری را پیاده کردند، تروریست‌ها را مسلح کرده و آن‌ها را حمایت اقتصادی کردند تا به جان مسلمانان بیفتند و هیچ نقطه‌ای را در سرزمین‌های اسلامی، خالی از تهاجم باقی نگذارند.

وی افزود: برای مثال، مردم کشورهای عراق، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و افغانستان را مورد تهاجم‌های خطرناکی قرار دادند، ولی باز هم شکست خوردند و بر اساس سنت الهی، آن توطئه‌ها به خودشان بازگشت؛ به این دلیل که جوانان در سرزمین‌های اسلامی، سلاح به دست گرفتند و به استقبال شهادت رفتند، همان‌گونه که مردم سخاوتمند استان سیستان و بلوچستان، در طی بیش از ۴۰ سال اخیر، در این سرزمین، برای حفظ امنیت، کرامت، نوامیس و سربلندی ایران، این کار را انجام دادند.

فرمانده کل سپاه از بسیجیان به‌عنوان نشانه‌های ایمان و عمل صالح یاد و بیان کرد: می‌توان با تقویت پایگاه‌ها و توانمند کردن بسیجیان بیش از پیش مقابل نفوذ و سیاست‌های کثیف دشمنان ایران و اسلام ایستاد و نقشه‌های صهیونیسم جهانی را نقش بر آب کرد؛ زیرا سرزمین اسلام سرزمین جولان نا‌اهلان نیست و جوانان مسلمان اجازه نمی‌دهند کفار و مشرکان بر آن‌ها غلبه کنند.

سرلشکر سلامی در پایان تأکید کرد: ملت ایران قوی هستند و جنگ اقتصادی دشمن که دست کمی از جنگ نظامی نداشت، هم نتوانست ما را از پای درآورد، حتی فشار‌های سیاسی هم کارگر نبود؛ مردم عزیز ما ایستادگی کردند و در سختی‌ها دست یکدیگر را گرفتند تا مشکلات آسان شود و این راز سربلندی ما است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها