فتح خرمشهر، فتح خون/ فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه (س) آذربایجان:

فتح خرمشهر کارآمدی انقلاب اسلامی را به جهان نشان داد

امیر «شفیعی» با تأکید بر اینکه جهان در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ کارآمدی انقلاب و توانایی ملت غیور ایران را دید، گفت: سوم خرداد برگ زرین در تاریخچه هشت سال دفاع مقدس هست و به یاد ماندنی‌ترین روز در تاریخ جنگ است.
کد خبر: ۴۵۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ - 24May 2021

فتح خرمشهر کارآمدی انقلاب اسلامی را به جهان نشان دادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، امیر سرتیپ دوم ستاد «امیرحسین شفیعی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه (س) آذربایجان، در آیین عطرافشانی و افتتاح فاز دوم پروژه مسقف‌سازی گلزار شهدای «وادی رحمت» تبریز، اظهار داشت: لشکر ۳۱ عاشورا که در دوران دفاع مقدس در قالب تیپ فعالیت می‌کرد، افتخار آذربایجان است و تنها یگان عملیاتی و انگشت به ماشه آذربایجان در زمان جنگ به شمار می‌رود.

وی با تمجید از رشادت‌های شهید «مهدی باکری»، مطرح کرد: آقا «مهدی باکری» که زمانی شهردار ارومیه بود، افتخار و الگوی همه ماست. امروز فاز دوم مسقف‌سازی گلزار شهدای تبریز به همت شهرداری اجرا شده است و بنده معتقدم که مدال خادمی شهداء بهترین مدال و عنوان برای شهرداران است. امید است که مجموعه‌ شهرداری تبریز، خواسته‌های خانواده شهدا را بیشتر اجرا جاری کنند.

شفیعی هشت سال جنگ تحمیلی را برخاسته از اتاق فکر جهانی دانست و گفت: براساس برآورد آن‌ها، عراق پیروز قطعی جنگ بود؛ چراکه نیروهایش پس از گذراندن آموزش‌های لازم، سازماندهی شده بودند؛ همچنین امکانات کافی نیز از سوی کشور‌های مختلف در اختیار رژیم بعثی قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اشغال خرمشهر توسط دشمن بعثی، بیان داشت: کلیه مستشاران نظامی کشور‌های اروپایی به‌ویژه فرانسه، اعلام کرده بودند که باز پس‌گیری خرمشهر توسط هیچ نیرویی ممکن نیست و به‌همین دلیل، صدام اعلام کرده بود که کلید بصره را به فاتحان خرمشهر تحویل می‌دهد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه (س) آذربایجان بیان داشت: دشمنان در برآوردهای خود اشتباه کرده بودند؛ چراکه آنان مهدی باکری‌ها، صیاد شیرازی‌ها، دانشجویان افسری دانشگاه امام علی (ع)، تکاوران نیروی دریایی ارتش و... نشناخته بودند. آنان باور نداشتند که جوان ۱۷ ساله توانایی کنترل و هدایت یک لشکر را دارد. بهتر است بگوییم که دشمنان ملت شهیدپرور ایران را نشناخته بودند و اگر قرار بود تجهیزات، گلوله و هواپیما حرف اول را بزند، تکلیف جنگ مشخص بود.

وی با تأکید بر اینکه جهان در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ کارآمدی انقلاب و توانایی ملت غیور ایران را دید، گفت: سوم خرداد برگ زرین در تاریخچه هشت سال دفاع مقدس هست و به یاد ماندنی‌ترین روز در تاریخ جنگ است.

شفیعی با تأکید بر اینکه پیروزی در تمام جبهه‌ها از آن رزمندگان اسلام است، تأکید کرد: شاید ما آغازگر هیچ جنگی نباشیم؛ ولی قطعاً پیروز جنگ‌ها و پایان‌دهنده آن ما خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار