مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

صیانت از میراث شهیدان یک وظیفه همگانی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: صیانت از میراث امام ‌(ره) و شهیدان محدود به یک جریان خاص نیست بلکه پاسداری از آن به عنوان یک میراث دینی، فرهنگی، ملی و انقلابی مربوط به تک‌تک مردم ایران اسلامی و یکایک دلبستگان جبهه مقاومت در خارج از کشور است.
کد خبر: ۴۵۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ - 24May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم افتتاح پارکینگ مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان، «محمدرضا کلایی» شهردار مشهد، «سیدکمال‌الدین میرجعفریان» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهری در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‎آفرینان سوم خرداد اظهار داشت: 39 سال پیش در چنین روزی، خرمشهر بعد از 500 روز اشغال توسط دژخیمان ارتش بعث عراق، با مجاهدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی آزاد شد.

وی افزود: عملیاتی که منجر به فتح خرمشهر شد «الی‌بیت‌المقدس» نام گرفت. این نام در شرایطی که بخش‌هایی از میهن اسلامی در چنگال دژخیمان بعثی بود برای بسیاری هنوز نامفهوم بود و آزادی این بخش‌ها را اولویت جمهوری اسلامی می‌دانستند. اما امروز این نام برای همه قابل درک است و به این حقیقت پی برده‌اند که جهت‌گیری، محاسبه و آرمان‌های مورد نظر در عملیات «الی‌بیت‌المقدس» به درستی صورت گرفته است.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: امروز صدای آزادسازی قدس از هر روز دیگری بهتر به گوش می‌رسد و مردم فلسطین به برکت دفاع مقدس، ناقوس مرگ رژیم جعلی، کودک‌کش و جنایتکار صهونیستی را بیش از گذشته می‌نوازند. با مقاومت مردم فلسطین در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم اشغالگر قدس، حماسه‌ها پی‌درپی خلق می‌شوند و شکست‌ها به صورت پیاپی متوجه این رژیم می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را یک ضرورت دانست و افزود: صیانت از میراث امام ‌(ره) و شهیدان محدود به یک جریان خاص نیست بلکه پاسداری از آن به عنوان یک میراث دینی، فرهنگی، ملی و انقلابی مربوط به تک‌تک مردم ایران اسلامی و یکایک دلبستگان جبهه مقاومت در خارج از کشور است.  

وی در ادامه به پروژه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بحمدالله براساس زمانبندی به صورت بسیجی، جهادی و انقلابی در حال پیشرفت است و زمان به خوبی مدیریت می‌شود.

یوسفعلی‌زاده ضمن تقدیر از تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی، استاندارانی که در طول دوره به‌عنوان نمایندگان دولت در استان کارسازی کردند و همچنین فرماندهان نیروهای مسلح که از احداث این مرکز حمایت کردند، بیان داشت: امیدواریم خدمتگزاران و مسئولین شهری با اغتنام فرصت از تمام ظرفیت‌ها در جهت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام بردارند.

این مسئول افزود: احداث پارکینگ مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان آن را به نقطه کانونی و قابل استفاده برای عموم مردم تبدیل کرده و امکان دسترسی به این مرکز را بیش از گذشته فراهم آورده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان افتخار می‌کند که برای ایجاد این تسهیل در کنار شهرداری ایفای نقش‌ کرده، گفت: امید است مسئولان استان احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را به عنوان یک وظیفه انقلابی و یک تکلیف به جامانده از شهیدان دنبال کنند.

در ابتدای این مراسم «خلیل‌الله کاظمی» ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری در راستای احداث پارکینگ مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بیان داشت: عملیات اجرایی احداث پارکینگ ضلع شرقی کوهسنگی 110 روز پیش با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان آغاز و عملیات عمرانی آن امروز پایان یافته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: با افتتاح پارکینگ مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برای حضور بیشتر آحاد مردم جهت استفاده از این مرکز فرهنگی بسترسازی شده و از طرفی امکان دسترسی به بزرگراه شهید کلانتری از طریق بلوار شهیدان خلیلی و شهید جهان‌آرا فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار