فتح خرمشهر، فتح خون/ مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه:

فتح خرمشهر، تمرین رزمندگان اسلام برای فتح قله‌های بزرگ‌تر بود/ میدان، راه را برای دیپلماسی باز می‌کند

«‌زارعی» گفت: فتح خرمشهر این باور را در جهان تثبت کرد که اسلام دوباره سر بر آورده و در حال تمرین برای فتح قله‌های بزرگ است و از همین تاریخ هم بود که امام (ره) فرمود «اسلام، سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد» و این ادبیات فتح خرمشهری امام است.
کد خبر: ۴۵۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ - 24May 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار «سعدالله زارعی» مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در همایش بصیرتی قرارگاه بصیرت افزایی سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا (ع) در محل مجتمع آیه‌ها برگزار شده بود، اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر نشان‌دهنده بلوغ فرماندهی جنگ در جبهه‌هاست زیرا دشمن ما در قبال خرمشهر در هوشیاری مطلق بسر می‌برد ولذا تدابیر حکیمانه‌ای نیاز بود تا این شهر استراتژیک در اشغال بعثی‌ها خارج شود.

وی افزود: به اذعان بسیاری از دولت‌های حامی صدام، عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر نقطه آغازی برای جنگ رسمی ایرانی‌ها بود. پس از بازپس گیری خرمشهر بود که تمام جبهه حق در برابر تمام جبهه باطل قرار گرفت و اختیارات جدیدی به صدام واگذار شد که از آن جمله می‌توان به جنگ نفتکش‎ها و حملات شیمیایی سازمان‌یافته اشاره کرد؛ در واقع وقتی دنیا در جریان عملیات بیت المقدس، در مقابل رزمندگان ما مستأصل و منفعل شد، دست به روش‌های ناجوانمردانه برد تا شکست‌های خود را جبران کند.

‌مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ضمن تبیین دلایل شاخص بودن عملیات آزادسازی خرمشهر در تاریخ جنگ‌های نظامی قرن معاصر خاطرنشان کرد: همه مورخان و کارشناسان نظامی بر این باورند که آزادسازی هیچ شهری در دنیا به اندازه فتح خرمشهر جذاب نیست چون در اینجا جنگ نابرابری در جریان بود و یک ملت در هوشیاری کامل دشمن خود، مجبور به محقق کردن یک هدف صد در صد غیرممکن شد.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر این باور را در جهان تثبت کرد که اسلام دوباره سر بر آورده و در حال تمرین برای فتح قله‌های بزرگ است. کتاب موج سوم نوشت ساموئل هانتینگتون و تألیفات متعدد از فرانسیس فوکویاما پس از فتح خرمشهر همه بر این واقعیت اذعان داشتند که بالندگی دوباره اسلام آغاز شده از همین تاریخ هم بود که امام ‌(ره) فرمود «اسلام، سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و ما پرچم دین خدا را بر فراز کاخ‌های سرخ و سیاه برافراشته خواهیم کرد» و این ادبیات فتح خرمشهری امام است.

زارعی گفت: شهدایی که در این صحنه نقش آفرینی کردند و خون خود را برای آزادسازی شهر فدا کردند، فقط یک شهر را فتح نکردند بلکه دروازه‌های دنیای جدیدی پر از توکل، توسل، ولایتمداری و اخلاص را در سایه این فتح عظیم به روی امت اسلامی گشودند.

شهرک‌ها؛ رمز پایان اشغال فلسطین و شیشه عمر رژیم صهیونیستی

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه در تبیین ماهیت جنگ اخیر گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین با رژیم صهیونیستی ابراز داشت: جنگ اخیر، نخستین تقابل نظامی مستقیم فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی بود. گرچه مردم مظلوم غزه تا پیش از این بارها تجربه جنگ چریکی و نامنظم با صهیونیست‌ها را داشتند اما جنگ اخیر در سرتاسر جغرافیای غصبی رژیم صهیونیستی گسترش پیدا کرد و به صورت یک جنگ رسمی با صهیونیست‌ها مطرح شد.

وی متذکر شد: علاوه بر این، بر خلاف صهیونیست‌ها که به یکباره به نیروی هوایی متجاوز خود دستور حمله دادند، فلسطینی‌ها در ابتدا ضرب‌الاجل 24 ساعته برای عقب نشینی دولت نتانیاهو از اخراج فلسطینیان محله شیخ جراح مطرح کرد که پس از زیاده خواهی‎های مستمر صهیونیست‌ها، آتش جهنم با شلیک بیش از 4 هزار موشک بر سر ساکنان شهرک‌های اشغالی نازل شد.

زارعی با بیان اینکه شهرک‌ها رمز پایان اشغال فلسطین و شیشه عمر رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: به جرئت می‌توان گفت که فلسطینی‌ها به تازگی توانسته‌اند تا خود را با سبک جدیدی زندگی در این منطقه مورد هجمه قرار گرفته تطبیق دهند و ابتکار عمل را در این شرایط فرسایشی به دست بگیرند و مهاجرت معکوس بیش از دو میلیون یهودی از سرزمین‌های اشغالی به کشورهای دیگر تا پایان سال جاری میلادی، صدق این ادعا را ثابت می‌کند.

وی ادامه داد: جنگ اخیر نقطه عطفی در تاریخ مسئله فلسطین به شمار می‌رود چرا که علاوه بر پیروزی نظامی، دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی بسیاری را هم در پی داشت. به طور مثال، چهار گروه فلسطینیان مشتمل بر اعراب تحت سیطره یهودیان در سرزمین‌های مربوط به قرارداد 1948، فلسطینی‌های کرانه باختری، شش میلیون فلسطینی اردوگاه‌های آوارگان و فلسطینی‌های تحت سرکوب در غزه، تا پیش از این جنگ، هیچکدام با یکدیگر ارتباطی نداشتند اما در خلال جنگ اخیر غزه، فلسطینیان کرانه باختری نقشی اساسی در پیروزی گروه‌های مقاومت اسلامی داشتند و فلسطینیان دیگر نیز هم‌اکنون متحد شده‌اند.

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: صهیونیست‌ها دوست داشتند این‌طور القا کنند که جنگ اخیر، جنگ ایران و اسرائیل است درحالی که اگر جمهوری اسلامی با این رژیم منحوس وارد جنگ شود، سرنوشت کار نه به روز و ساعت بلکه در عرض چند دقیقه مشخص خواهد شد.

وی تأکید کرد: در همین رابطه، لیبرمن وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی هم به صراحت به نتانیاهو گفته بود که اگر ما در مصاف با فلسطینی‌های محاصره‌شده، این‌طور به مذلت دچار می‌شویم، سرنوشت جنگ با حزب الله چه خواهد بود لذا مشخص است که آن‌ها اساساً حتی به جمهوری اسلامی فکر هم نمی‌کنند و تمام تمرکز خود را به کار گرفته‌اند تا آبروریزی جنگ اخیر با فلسطینی‌های مستضعف غزه کمتر در رسانه‌ها بازنشر داده شود.

میدان راه را برای دیپلماسی باز می‌کند

زارعی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های ایجاد شده در کشورهای همسایه، اصرار بر توافق با آمریکا و اروپا را غیرضروری دانست و گفت: حقیقت آن است که میدان، راه را برای دیپلماسی هموار می‌کند و مردان میدان دروازه‌هایی طلایی به روی مردان دیپلماسی می‌گشایند؛ همان‌طور که از ماحصل مجاهدت‌های شهید سلیمانی و مدافعان حرم، امروزه بازار بکر و ناب عراق در برابر تجار ایرانی قرار دارد و  می‌توان از بنادر سوریه نیز برای گسترش صادرات استفاده کرد.

وی ابراز داشت: برداشتن تحریم‌ها موضوعی نیست که در اختیار ما باشد اما بی اثر کردن آن در سایه تدابیر ما میسر است و اگر مبادلات تجاری و صادرات به کشورهای آسیایی، آمریکای لاتین و آفریقا توسعه یابد، آمریکایی‌ها نیز ناچار به تسلیم و حذف تحریم‌ها خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار