اوحدی:

امروز شاهد تحقق شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» هستیم

رئیس بنیاد شهید گفت: امروز شاهد تحقق عمق نگاه حضرت امام (ره) برای سر دادن شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» هستیم.
کد خبر: ۴۵۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ - 24May 2021

امروز شاهد تحقق شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» هستیمبه گزارش خبرنگار حماسه و حهاد دفاع‌پرس، چهاردهمین کنگره تجلیل از ایثارگران ویژه جانبازان فتح خرمشهر و به مناسبت سوم خرداد ـ سالروز آزادسازی خرمشهر ـ با حضور سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار مرتضی قربانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدیران بنیاد شهید برگزار شد.

اوحدی با اشاره به  ویژگی‌های عملیات بیت المقدس که نقطه عطفی در دفاع مقدس شد اظهار داشت: این عملیات از بعد نظامی مثال زدنی است، بیش از پنج هزار کیلومتر مربع از خاک کشور آزاد شد. استحکامات عجیبی دشمن گذاشته بود که شهر آزاد نشود. چهار لشکر پیشرفته با همه ظرفیت‌های اطلاعاتی به کار گرفته بود. ارتش بعث فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی بیفتد و خرمشهر آزاد شود. ‌تنها عوارض طبیعی جاده اهواز به خرمشهر بود که ارتفاع سه متی داشت، با این شرایط رزمندگان توانستند شهر را پس بگیرند. بیشترین اسیر را در این عملیات گرفتیم، روز آزادی خرمشهر من در شهر بودم، انقدر اسرا زیاد بودند که وسایل ترابری برای انتقال اسرا وجود نداشت.

اوحدی تاکید کرد: اگر امروز در تقارن عملیات بیت المقدس شاهد عزت جهان اسلام و پیروزی فلسطین شدیم این عزت و افتخار ماست چرا که چهار سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی که امریکا به او داده بود شکسته شد. سابقه نداشته این حمایت عظیم از مردم فلسطین در دنیا صورت بگیرد. امروز شاهد تحقق عمق نگاه حضرت امام (ره) در شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد هستیم.

وی تصریح کرد: صدام در مصاحبه‌های مختلف از خرمشهر به عنوان مروارید شط العرب یاد می‌کرد، تمام ادوات نظامی‌اش را از فتح المبین به خرمشهر آورده بود. این عملیات خط بطلانی به همه افکار پلید حزب بعث و همپیمانانش بود چرا که به عنوان نمادی از حیثیت ارتش بعث مطرح می‌شد که با آزادی خرمشهر شکسته شد و حیثیت صدام از بین رفت.

رئیس بنیاد شهید بیان کرد: کنفرانس سران کشورهای غیر متعهد با همکاری غرب قرار شد در بغداد برگزار شود، تا کمی از حیثیت بر باد رفته صدام برگردد،  با چنان قوتی سیاستمداران ما اعلام شد هیچ جای عراق امنیتی برای برگزاری کنفرانس ندارد. از شهید عباس دوران یاد کنیم که یک ماه بعد از عملیات بیت المقدس پالایشگاه الدوره را بمباران کرد و وقتی هواپیمایش مورد اصابت قرار گرفت با هواپیمای سوخته به ساختمان هتل محل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها زد.

وی در ادامه گفت: در حوزه اقتصادی خرمشهر بندر بزرگی بود و دشمن نمی‌خواست این شهر را از دست بدهد. اگر تدبیر امام در آن روز نبود امروز این شرایط را نداشتیم که شاهد پیروزی غزه و فلسطین باشیم. صدام هرآنچه داشت هواپیمای پیشرفته خریدند و جنگ‌خلیج فارس را به راه انداختند. بعد امضای قطعنامه از منافقین حمایت کرد که به مرزهای کشورمان حمله کنند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار