فتح خرمشهر، فتح خون/ رییس بازرسی قرارگاه خاتم الاانبیاء:

پیروزی‌های فلسطین ادامه راه خرمشهر است

سردار سرتیپ پاسدار «محمدجعفر اسدی» با بیان اینکه نویسندگان اهل قلم و سخنرانان حاذق باید حماسه این شهر تاریخ‌ساز را با زبانی جذاب به گوش همگان برسانندگفت: پیروزی های امروز فلسطین ادامه راه فتح خرمشهر است.
کد خبر: ۴۵۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ - 24May 2021

حماسه های خرمشهر باید بازگو شود/ پیروزی های فلسطین ادامه راه خرمشهر استسردار سرتیپ پاسدار«محمدجعفر اسدی»فرمانده لشکر 33 هوابرد المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس و رییس بازرسی قرارگاه خاتم الاانبیاء در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شیراز با بیان اینکه عظمت شهدا به اندازه ای است که ترسیم آن از عهده هرکسی برنمی‌آید در خصوص عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس اظهار داشت: ارتش عراق در خرمشهر در ابتدای جنگ با دولشکر مجهز خود با پشتیبانی استکبار غرب و شرق با سدی مردمی مواجه شد و 34 روز نتوانست کاری از پیش ببرد اما همین ارتش عراق سالها بعد که ضعیف‌تر نیز شده بود در حالیکه استکبار غرب و شرق حامی کویت بودند ظرف کمتر از چند ساعت کویت را اشغال کرد.

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه نویسندگان اهل قلم و سخنرانان حاذق باید حماسه این شهر تاریخ‌ساز را با زبانی جذاب به گوش همگان برسانند افزود: هنوز 20 ماه از انقلاب مردمی ما نگذشته بود و جنگل‌های شمال و استان‌های جنوب، شرق و غرب کشور با تحریک و توطئه شیاطین بلوک شرق و غرب در آتش کینه توزی و جنایات کومله، برخی خوانین، حزب دموکرات، جبهه خلق عرب و حزب خلق مسلمان می‌سوخت که این جنگ نیز از غرب کشور به ما تحمیل شد.

رئیس بازرسی قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه این نبرد 8 ساله برگ‌های زرینی از ایثار و رشادت داشت گفت: دولشکر مجهز عراق 34 شبانه روز به پشتوانه استکبار غرب و شرق پشت دروازه یک شهر ما در برابر 1000 نفر نیروی عادی اما مجهز به نیروی ایمان و ایثار ایرانی، زمینگیر شد در حالی که یک عدد مین یا یک متر سیم خاردار سد مسیر لشکر بعثی نبود و نیروهای مردمی ما دوشادوش ارتش و سپاه و بسیج، بدون داشتن خاکریز  یا سلاح پیشرفته و حتی توپ و کلاش در برابر دشمن ایستادگی کردند.

سردار اسدی افزود: همین ارتش صدام در حالی که چند سال بعد ضعیف‌تر هم شده بود  ساعت 2 بامداد وارد کویت شد و ساعت 8:30 صبح، خبر از اشغال کامل کویتی داد که مورد حمایت غرب و شرق بود و این برگ اول افتخارآفرینی ما در تاریخ دفاع مقدس است.

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران درادامه افزود: در سال دوم جنگ حصرآبادان شکسته شد، سوسنگرد و بستان و بسیاری شهرهای دیگر توسط رزمندگان ما فتح شدند و سپس فتح مبین شکل گرفت و بابی برای فتح الفتوحی به نام آزادسازی خرمشهر شد و دیگر بار با همدلی نیروهای مسلح ما درکنار مردم، جهادسازندگی، شهربانی، کمیته ها و ژاندارمری این فتح الفتوح یعنی آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس به وجود آمد.

جانشین اسبق فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: قریب 6هزارکیلومتر از خاک ما از جمله خرمشهر طی این عملیات‌ها آزاد گردید در حالی که خرمشهر توسط دشمن با تمهیدات زیادی از جمله موانع ضدتانک، خندق‌های ضد پیشروی، موانع برای نفرهای پیاده، سیم خاردار و میدان مین تجهیز شده بود تا صدام یقین کند که ورود به خرمشهر محال است و در همین باب نیز صدام آن جمله مشهور را گفت که اگر ایرانی‌ها وارد خرمشهر شوندکلید بصره را به آنها می‌دهم و بعدها نیز گفت: اگر ایرانی‌ها وارد عراق شوند کلید بغداد را هم به آنها خواهم داد و هردو حرفش نیز دروغ از آب درآمد.

سردار اسدی در ادامه با مقایسه اشغال کویت و بازپس‌گیری خرمشهر تصریح کرد: رزمندگان ما در این عملیات پیروزمندانه، 23 شبانه روز بدون یک پرس غذای گرم یا خواب راحت با مشقت‌بارترین شرایط مبارزه کردند و از همه موانع عبور کرده و کاری کردند که امام خمینی(ره) در بیانی ژرف فرمودند: خدا خرمشهر را آزاد کرد چون ورود به خرمشهر با آن‌همه موانع کاری نبود که از دست انسان بر بیاید.

فرمانده مدافع حرم در ادامه افزود: زمانی که فرمانده سپاه لبنان و سوریه و فلسطین بودم عشایر استان فارس یک گونی حاوی فلاخن یا قلوه سنگ بافته بودند که در انتفاضه به مدد فلسطینی‌ها بیاید و امروز باید گفت: پیروزی‌های فلسطین در ادامه راه آزادسازی خرمشهر است.

سردار اسدی در ادامه افزود: شکست واقعی اسراییل و عظمت رزمندگان اسلام زمانی است که پی می‌بریم قیمت هرکدام از موشک‌هایی که این روزها توسط مردم فسطین به تل آویو شلیک ‌شد معادل بیست سی میلیون تومان بود اما موشک‌های فلاخن داود وگنبد آهنین اسراییل هرکدام چندین میلیون دلار قیمت داشتند.

فرمانده لشکر 33 المهدی(عج) در دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه 60 هزار نیروی مسلح عراقی در خرمشهر تحت امر صدام خبیث و غرب و شرق بودندکه حدود 19 هزار نفر از آنها اسیر و بسیاری نیز به درک واصل شدند افزود: با این حال امروز که ما قدرت‌مان چندین برابر شده عده‌ای از روی نادانی می‌گویند آمریکا ظرف چند ساعت می‌تواند کشور ما را قلع و قمع کند.

سردار اسدی افزود: امریکا 40 سال است که خودش و سگ‌های زنجیری اش هرچه داشتند هزینه کردند اما هیچ غلطی نتوانستند کنند و تنها مجبور شدند در دل تاریک نیمه‌های شب در بغداد، سرباز ولایت و سردار فاتح خرمشهر و قهرمان مبارزه با تروریسم تکفیری را به شهادت برسانند اما دشمنان باید بدانند که طرف آنها دلاوران ایرانی هستند که هواپیماهای بدون سرنشین و فوق مدرن آمریکایی را از فراز جو و تفنگداران دریایی‌اش را از روی دریا به زیر می‌کشند و این سند سربلندی ما است.

وی در ادامه با بیان اینکه دولتمردان ما نباید از دولت تروریستی آمریکا با این کارنامه سیاهش هراس داشته باشند افزود مردم ما نیز در بحبوحه انتخابات وظیفه دارند با همت و دقت نظر، ضمن حضور باشکوه در پای صندوق‌های رای، فردی ولایی، لایق، شایسته و شجاع که بتواند به مردم شریف ایران و خانواده‌های شهدا و نیروهای مسلح مظلوم، دیگر بارعزت دوباره بدهد را انتخاب کنند.

سردار اسدی در ادامه بیان کرد: آنچه سرنوشت ما را به عزت گره می‌زند میدان و آنچه که تا امروز ثابت شده که هیچ قیمتی در دنیا ندارد مذاکره با شیطان است و نمونه این باور نیز یاسر عرفات است که زمانی در میدان مبارزه با دشمن غاصب می‌جنگید و محبوب دل‌های جوانان مسلمان و یک قهرمان ملی بود اما از روزی که به دنبال مذاکره رفت، خوار و ذلیل شد و بدون هیچ دستاوردی بدون نامی نیک از دنیا رفت.

این رزمنده دفاع مقدس در پایان گفت: ما مانع مذاکره نیستیم اما مذاکره با رعایت عزت و سربلندی را قبول داریم به شرطی که دست مردان شجاع میدان باشدکه طعم شیرین شهادت درکامشان است نه اینکه دست عده ای طالب رفاه دنیا بیفتد، زیرا طلب رفاه دنیا فقط ذلت و سرشکستی به بار می‌آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها