فتح خرمشهر، فتح خون/ مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر:

بوق شناورها در کارون و اروندرود به مناسبت آزادسازی خرمشهر به صدا در آمد

«عریضاوی» گفت: همزمان با سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، بوق شناورهای تجاری و صیادی در کارون و اروندرود به صدا در آمد.
کد خبر: ۴۵۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ - 24May 2021

همزمان با سوم خرداد، بوق شناورها در کارون و اروندرود به صدا در آمدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، رژه خودرویی و موتوری نیروهای مسلح مستقر در منطقه در خیابان های خرمشهر برگزار شد.

«عبدالامیر عریضاوی» مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر در حاشیه این مراسم اظهار داشت: رژه خودرویی و موتوری با حضور نیروهای ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج و مردم ولایتمدار خرمشهر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از مسجد جامع خرمشهر تا میدان شهید مطهری برگزار شد و همزمان با آن بوق شناورهای تجاری و صیادی در کارون و اروندرود به صدا در آمد.

وی با بیان اینکه سوم خرداد یک رویداد بزرگ دوران دفاع مقدس و یک حماسه بزرگ ملی است، افزود: حماسه فتح خرمشهر محصور در جغرافیای این شهر و کشور نیست بلکه نقطه عطفی در تاریخ  معاصر جنگ‌های دنیاست.

عریضاوی گفت: به احترام سلامت مردم و به دلیل رعایت دستورات بهداشتی از انجام برنامه های تجمع محور دوری کردیم و بیشتر برنامه ها را در بستر رسانه ملی و فضای مجازی به مردم عزیزمان ارائه دادیم.

سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. آزادسازی خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با ایثار، جهاد و به کارگیری پیچیده ترین فنون نظامی حاصل شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.

عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد، در جبهه‌ای به طول ۱۷۰ کیلومتر و به وسعت ۶ هزار کیلومتر مربع اجرا شد. این عملیات سرنوشت جنگ عراق علیه ایران را رقم زد و نقشی راهبردی و تاریخی در مسیر پیروزی ایران و تقویت روحیه ایستادگی بین رزمندگان و آحاد ملت ایران ایفا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار