فتح خرمشهر، فتح خون/ با حضور فرماندهان سپاه صاحب الزمان (عج) و قمر بنی هاشم (ع) انجام شد؛

برگزاری گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در ذوب آهن اصفهان

به مناسبت بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر قهرمان، با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، فرماندهان و مقامات نظامی و اداری استان ویژه برنامه گرامیداشت در شرکت ذوب آهن اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۴۵۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ - 24May 2021

گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در ذوب آهن اصفهانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، فرا رسیدن سوم خرداد ماه، سالروز آزادی خرمشهر قهرمان در سال ۱۳۶۱ ذوب آهن اصفهان را بر آن داشت که همزمان با این روز بزرگ آیین گرامیداشت با شکوهی را با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، فرماندهان و مقامات نظامی و اداری استان و شهرستان و جمعی از مدیران، همکاران و بسیجیان برگزار کند.

در این مراسم باشکوه که با گلباران و ادای احترام به شهدای گمنام شرکت توسط حاضران و میهمانان آغاز شد، ضمن یادآوری حماسه بزرگ آزادی خرمشهر در عملیات الی بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ از حماسه آفرینان این عملیات تجلیل بعمل آمد.

در این آیین، سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در سخنانی به اهمیت عملیات آزاد سازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس پرداخت و این فتح بزرگ را ناشی از همت و حضور همه جانبه مردم در دفاع مقدس و الطاف الهی دانست.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) شهدا را الگو‌های واقعی مردم، خانواده‌ها و نسل جوان معرفی کرد و با اشاره به نقش ذوب آهن اصفهان در دفاع مقدس و تجلیل از ۲۸۷ شهید این مجتمع بزرگ صنعتی اظهار داشت: همان طور که آزادی خرمشهر فتح بابی در دفاع مقدس بود، تولید ریل ملی توسط ذوب آهن اصفهان نیز ابتکار و فتح بابی در عرصه اقتصاد و صنعت کشور است.

وی در پایان با اشاره به مسایل روز و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ماه جاری یادآور شد: دشمن همواره در صدد ایجاد اختلاف و یاس و نا امیدی در سطح جامعه بوده، ولی مردم با حضور گسترده و آگاهانه در این انتخابات بار دیگر دشمن را ناامید و پیروزی‌های خود را استمرار خواهند بخشید. وی پیروزی‌های مردم مسلمان لبنان و فلسطین در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۱۲ روزه اخیر در نبرد با متجاوزان اسراییلی را ادامه همان حماسه آفرینی‌های مردم کشورمان در دفاع مقدس و فتح خرمشهر معرفی نمود.

در ادامه این مراسم سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم استان چهار محال و بختیاری نیز در سخنانی با تشکر از اقدامات ذوب آهن در عرصه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تشریح خاطرات خود از دفاع مقدس، عملیات فتح خرمشهر و آشنایی‌های خود با سردار شهید محمد علی شاهمرادی پرداخت.

فدا گفت: برای اولین بار در سال ۶۰ با شهید شاهمرادی در محل پادگان ذوب آهن آشنا شده و خاطرات زیادی از حماسه‌های او دارد.

وی افزود شهید شاهمرادی با توجه به روحیه عشایری خود بسیار شجاع بود و در جبهه‌ها عامل شادابی و روحیه رزمندگان بود. وی همواره در پیشاپیش نیرو‌ها حرکت می‌کرد و بالاترین ابتکارات و موفقیت‌ها را برای رزمندگان به همراه داشت.

در ادامه این مراسم از فیلم مستند شاهمراد بر اساس زندگی سردار شهید محمد علی شاهمرادی ساخته روابط عمومی ذوب آهن اصفهان رونمایی و برای اولین بار اکران شد. در مراسم مذکور همچنین از کتاب های «یل حاجی نصری» مربوط به زندگی شهید حسینعلی یاوری نوشته محمد علی جعفری و کتاب «خسرو خوبان» بر اساس زندگی سردار شهید خسرو (حجت) قلعه‌ای نوشته منیژه جانقلی که هر دو از شهدای شاخص کارگری استان اصفهان بوده و به همت ذوب آهن اصفهان منتشر شده‌اند، رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها